فراز کمالوند که هفته گذشته به همراه سایپا به لیگ یک سقوط کرده بود به عنوان سرمربی پرشورها انتخاب شد.

به گزارش مرورنیوز؛ به نظر میرسد در فوتبال کشورمان سالهاست که شایسته سالاری از مد افتاده و جای خود را به روابط و لابی های افرد داده است. مربیانی نظیر دایی، فرکی و ویسی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارند مدتهاست از لیگ برتر کنار گذاشته شده اند و مربیانی مانند فراز کمالوند، هنوز مهر اخراجشان خشک نشده قرارداد جدید امضا میکنند.

کمالوند که اخیرا پنجمین باشگاه پر افتخار فوتبال ایران را روانه ی لیگ یک کرده حالا با تصمیم عجیب محمدرضا زنوزی به عنوان سرمربی تراکتور انتخاب شده است. سقوط به دسته پایین تر به همراه سایپا تنها نقطه تاریک کارنامه کمالوند محسوب نمی شود. در واقع بهتر است بگوئیم که پرونده کاری کمالوند در لیگ برتر به ندرت با موفقیت همراه بوده و عمده موفقیت های مربیگری او به همان لیگ یک پر حرف و حدیث باز میگردد. اکنون باید دید کمالوند که در فصل اخیر فوتبال ایران، ابتدا شاهین و سپس استقلال و فرهاد مجیدی را قال گذاشت، چگونه هدایت یکی از بزرگترین تیم های فوتبال ایران را بر عهده گرفته است؟

بی شک سوابق ناموفق کمالوند در لیگ برتر را زنوزی بهتر از هر کس دیگر میداند، اما یا زنوزی قید تراکتور را زده و دیگر موفقیت این تیم برایش اهمیتی ندارد و یا روابط گسترده و قوی کمالوند دل زنوزی را برده که در آستانه دیدار تاریخی تراکتور در یک هشتم لیگ قهرمانان آسیا، هدایت تیم را به او سپرده است. در روزهایی که النصر عربستان رقیب تراکتور در لیگ قهرمانان آسیا تا دندان خود را مسلح میکند تنها خدا میداند که زنوزی با کدام منطق هدایت نماینده کشورمان را به کمالوند سپرده است.

قصه جایی جذاب تر میشود که کمالوند در مراسم معارفه، از تراکتور به عنوان تیم محبوب و خانه خود یاد میکند. به نظر میرسد یا کمالوند فراموش کرده که در برهه ای از پرسپولیس و بعدها از استقلال به عنوان تیم محبوب خود نام میبرد و یا تیم محبوب کمالوند مقتضی زمان و منافع او تغییر میکند. به هر حال بهتر است کمالوند بداند که اولا مدتهاست اینگونه عوام فریبی ها و دلبری های رسانه ای از مد افتاده، ثانیا زنوزی ثابت کرده که صبر زیادی ندارد و ید طولایی در اخراج مربیان دارد. باید دید که با سابقه بی تعهدی کمالوند و کم طاقتی زنوزی، تب تند عاشقانه فراز و تراکتور سرانجام به کجا خواهد رسید. آیا کمالوند به آرزوی ورزشی خود خواهد رسید و تراکتور را قهرمان لیگ میکند یا او هم به مانند دنیزلی و الهامی برف تبریز را نخواهد دید؟