در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا امشب پرسپولیس میهمان استقلال تاجیکستان خواهد بود.

به گزارش مرورنیوز؛ از مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، دو تیم استقلال تاجیکستان و پرسپولیس به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

ابن دیدار در شرایطی در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد که حریف سرخ‌‌پوشان ایران، شگفتانه این فصل از رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا بوده است.

شاگردان یحیی گل‌محمدی یحیی گل‌محمدی در حالی در روز سه‌شنبه از ساعت ۱۹:۳۰ مقابل استقلال تاجیکستان قرار می‌گیرند که این تیم پدیده این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود و به نوعی قدرت اول فوتبال تاجیکستان نیز است، تیمی که با تاکتیک عجیبی پای به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نهاده است و می‌تواند حریف قلدری برای پرسپولیس ایران شود‌.

استقلال تاجیکستان، در آسیا یک تماما دفاعی نشان داده و نمایش‌های درخشان آن‌ها در مرحله گروهی، می‌تواند کمی سرخ‌ها را نگران کند، تیمی که هیچ علاقه‌ای به نگه داشتن توپ و ارائه بازی مالکانه ندارد و با قرار دادن توپ و میدان در اختیار حریف، با دل صبر به دفاع کردن و از همه مهم‌تر ضدحمله می‌پردازد.

دفاع چند لایه و مستحکم تیمی آن‌ها، یکی از نقات قوت استقلال قرمزپوش شهر دوشنبه است و تمام برنامه‌ریزی آن‌ها برای رسیدن به گل، روی ضدحملات خواهد بود، تیمی که در مرحله گروهی، هر سه تیم گروه علی‌الخصوص الهلال عربستان را روی همین تاکتیک زمین‌گیر کرد!

استقلال دوشنبه در 17 مسابقه قبلی در لیگ برتر این کشور، 13 برد را جشن گرفته‌ و با تیم دوم جدول 10 امتیاز اختلاف دارد، استقلال قرمزپوش آسیا، از سال 2014 به بعد، همواره قهرمان لیگ تاجیکستان شده و جام را به هیچ تیم دیگری نداده است، استقلال تاجیکستان فصل گذشته در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان حذف شد و به دور گروهی نرسید اما امسال مستقیما به مرحله گروهی رسید و در شرایطی که به نظر می‌رسید این تیم، در همان مرحله گروهی حذف شود اما آنها در گروهی که الهلال هم در آن حضور داشت، دست به کار بزرگی زدند و به عنوان صدرنشین، راهی مرحله بعدی شدند.

شاگردان یحیی گل‌محمدی نیز، با امیدهای بالایی پای به این دیدار گذاشته‌اند، پرسپولیسی‌ها در فصل نقل و انتقالات، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شهریار مغانلو و احمد نوراللهی را از دست داده‌اند و علیرضا ابراهیمی، رضا دهقانی، مهدی پاکدل، رضا اسدی و علی نعمتی را جذب کرده‌اند.

پرسپولیسی‌ها دوران آماده‌سازی مناسبی را پشت سر گذاشته‌اند اما، میزبانی عجیب و غریب تاجیک‌ها، از مشکلات دردسرساز سرخ‌ها در شهر دوشنبه است، شاگردان یحیی گل‌محمدی در مرحله گروهی مقتدرانه صعود را جشن گرفتند و حالا در مقابل استقلال تاجیکستان در چالش جدیدی قرار گرفته‌اند!

بدون شک باتوجه به تغییراتی که پرسپولیسی‌ها داشته‌اند و حریفی که تاحدودی ناشناخته است، جدال با استقلالی‌های تاجیک‌، می‌تواند برای سرخ‌ها دردسرساز شود.

 

محمدرضا ولی‌زاده