سرمربی منچسترسیتی که تیمش مقابل هال سیتی به پیروزی رسید تاکید کرد نبوغ هافبک تیمش بوده است که شرایط تیم را تغییر داده است.

به گزارش مرور نیوز، منچسترسیتی در هفته‌ ماقبل پایانی نیم فصل نخست لیگ جزیره، در زمین هال سیتی به میدان رفت و در حالی که در نیمه نخست برابر این تیم متوقف شده بود، توانست با سه گل حریفش را شکست دهد تا سیتی زن‌ها از جمع تیم‌های صدرنشین عقب نمانند.

پپ گواردیولا بعد از پیروزی تیمش در نشست خبری گفت‌: در نیمه نخست فوتبال بازی کردن بلد نبودم. نمی‌دانستیم دروازه حریف کجاست. خصوصا بازیکنان کناری‌مان که زیاد در جریان بازی نبودند. مدام پاس، پاس و پاس را شاهد بودیم و هیچ کار مثبتی از نظر تیمی انجام ندادیم. در نیمه دوم شرایط عوض شد. استرلینگ توانست با نبوغش، شرایط را برای تیم بهتر کند. او یک پنالتی‌ گرفت و سازنده گل سوم بود. هافبک های کناری من باید بسیار قوی‌تر باشند. همه بار تیم نباید بر روی دوش رحیم باشد. تمام بازیکنان در خط حمله باید هجومی ظاهر شوند و در گلزنی فعال باشند.

سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی در ادامه صحبت‌هایش گفت‌: وقتی تیمی ۱۲ برد پیایی کسب می‌کند، به این معناست که بازی‌های ما حکم فینال را دارد. اگر یک بازی را از دست بدهیم، بسیار سخت خواهد شد تا بتوانیم شرایط را جبران کنیم. چلسی کار راحتی نسبت به ما برای قهرمانی در لیگ برتر دارد. آنها در لیگ قهرمانان حضور ندارند و در رقابت‌های باشگاهی در اروپا نیز نیستند. به همین خاطر کار برایشان راحت است. لیورپول نیز امسال شرایط خوبی برای قهرمانی دارد. آنها هفته‌ای یک بار بازی می‌کنند. سال گذشته لسترسیتی هم همین شرایط را داشت. آنها هفته‌ای یک بار بازی می‌کردند و در نهایت از خستگی تیم‌های رقیب استفاده کردند و توانستند به قهرمانی هم برسند. امسال شرایط لسترسیتی را تیم‌های چلسی و لیورپول دارند. نسبت به آنها بازی‌های بیشتری انجام می‌دهیم. در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور پیدا کردیم که این کار را برای ما سخت کرده است.

منچسترسیتی هفته‌ آینده باید در دیداری حساس در خانه لیورپول به میدان برود. جایی که می‌تواند از حضور فرناندینیو بعد از سه هفته‌ غیبت، استفاده کند. البته در آن بازی سرخیو آگوئرو چهارمین و آخرین جلسه غیبت خودش را سپری خواهد کرد.

گواردیولا در پایان به تمجید از یحیی توره پرداخت و او را بهترین بازیکن زمین معرفی کرد. او در این زمینه هم گفت‌: فشار بازی بسیار بالا بود. می‌خواهم به یحیی توره تبریک بگویم که به نظرم در این بازی نمایش خوبی داشت و بهترین بازیکن زمین بود.