رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: نمی‌خواهیم هیچ کدام از تیم‌ها از داوری صدمه ببینند و یکی از برنامه‌های ما جوان گرایی است.

به گزارش مرور نیوز،  دیدار‌های هفته سوم تا پنجم (پایانی) از مرحله نخست رقابت‌های گروه اول، در حالی هفته گذشته برگزار شد که بیشتر تیم‌های لیگ برتری به عملکرد داوران و سنسور‌ها معترض بودند.

سطح داوری در رقابت‌های لیگ برتر چگونه بوده است؟

حافظ مهدوی، رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: داوری در مسابقات لیگ برتر تکواندو به بلوغ فنی خوبی رسیده است و داورانی که در گذشته امتحانات خود را به خوبی پشت سر گذاشته اند، برای قضاوت به مسابقات لیگ برتر دعوت می‌شوند. ما نمی‌خواهیم هیچ کدام از تیم‌ها از داوری صدمه ببینند. یکی از برنامه‌های ما در بخش قضاوت جوان گرایی است. ما داورانی را که در استان‌های خود و در همه بخش‌ها بهترین عملکرد را داشته باشند را برای قضاوت در مسابقات مختلف آماده می‌کنیم.

برای کلاس های داوری بین المللی چه برنامه هایی دارید؟

ما برای سال ۲۰۲۲ درخواست برگزاری کلاس‌های داوری بین المللی را در بخش‌های پومسه و کیوروگی به فدراسیون جهانی ارسال کرده ایم. علاوه بر این ما درخواست برگزاری کلاس‌های دانش افزایی را هم به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و امیدوارم این مهم در کشور ما به انجام برسد، همچنین ما برای مسابقات آسیایی، جهانی و المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای داوران خود برنامه ریزی‌های خوبی انجام داده ایم.

چرا حکم رئیس جدید فدراسیون بعد از گذشت ۲ هفته هنوز صادر نشده است؟  

جواب دادن به این سوال در حوزه اختیارات بنده نیست. همه باید همکاری کنیم تا ورزش تکواندو در کشور و در دنیا احیا شود. ما نباید به دنبال حاشیه باشیم. همه باید بر روی کار خود تمرکز کرده تا ورزش تکواندو آسیب نبیند.

دیدار‌های هفته سوم تا پنجم (پایانی) از مرحله نخست رقابت‌های گروه دوم، لیگ برتر تکواندو، امروز در فدراسیون تکواندو برگزار می‌شود و در پایان ۳ تیم صعود کننده به مرحله نهایی مشخص می‌شوند.