با اعلام سازمان لیگ فوتسال فصل جدید لیگ برتر در دهه دوم تیر ماه آغاز می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، آرش جابری، سرپرست سازمان لیگ برتر فوتسال درباره تاریخ شروع فصل جدید لیگ برتر گفت: ابتدا قرار بود قرعه کشی جام باشگاه‌های آسیا ۲۵ فروردین ماه انجام شود، اما به دلیل انصراف امارات از میزبانی قرعه کشی این رقابت‌ها هم به تعویق افتاد. با توجه به این موضوع و به احتمال بسیار زیاد مسابقات جام باشگاه‌های آسیا ۱۲ مرداد شروع نمی‌شود، زیرا برگزاری آن نیاز به تمهیداتی دارد که زمان می‌برد. با این تفاسیر فکر می‌کنم بتوانیم فصل جدید لیگ برتر را از دهه دوم تیر ۱۴۰۱ آغاز کنیم.

رقابت‌های فصل گذشته لیگ برتر فوتسال با قهرمانی تیم گیتی پسند اصفهان و نایب قهرمانی مس سونگون به پایان رسید. شاگردان محمد کشاورز در تیم گیتی پسند امسال به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا خواهند بود. بعد از انصراف امارات از این رقابت‌ها باشگاه گیتی پسند طی نامه‌ای که به کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار میزبانی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شد.

جابری عنوان کرد: نظر کادر فنی تیم ملی فوتسال بر این است که قبل از شروع جام ملت‌های آسیا بتوانیم چند هفته از بازی‌های لیگ را شروع کنیم تا بازیکنان با آمادگی بالایی راهی مسابقات جام ملت های آسیا شوند.

تیم ملی فوتسال کشورمان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا که هفته گذشته در قرقیزستان برگزار شد موفق شد در ۳ دیدار متوالی برابر تیم‌های مالدیو، ترکمنستان و قرقیزستان به پیروزی دست پیدا کند و ضمن برتری در این بازی‌ها توانست جواز صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا را که مهرماه در کویت برگزار می‌شود را کسب کند.

ملی پوشان کشورمان تاکنون ۱۲ بار در مسابقات جام ملت‌های آسیا به مقام قهرمانی دست پیدا کرده است.