داور انگلیسی اظهار کرد به هیچ وجه به خاطر پول در چین قضاوت نخواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز، بیش از یک سال است که تیم‌های چینی به دنبال جذب بازیکنان شاغل در اروپا هستند و در این مدت توانستند با قراردادهای گران قیمت آنها را بخرند. اخیرا اسکار، بازیکن چلسی به شانگهای پیوست و پنجشنبه انتقال کارلوس توس نیز به شانگهای چین به صورت رسمی اعلام شد تا این مهاجم آرژانتینی، ثروتمندترین بازیکن جهان شود اما لیگ چین قصد دارد از داوران اروپایی نیز استفاده کنند. اخیرا شایعه حضور مارک کلاتنبرگ در این کشور به گوش می‌رسد.

داور انگلیسی در سال ۲۰۰۴ قضاوت را در لیگ برتر انگلیس شروع کرد و احتمال دارد در آینده به شغل خود در چین ادامه بدهد. کلاتنبرگ در این باره گفت‌: چین به دنبال توسعه فوتبال کشورش است. به همین خاطر از بازیکنان خوب و به نام بهره می‌برد. با وجود اینکه با لیگ برتر قرارداد دارم اما اگر فرصتی پیش بیاید، به آینده‌ام فکر خواهم کرد. ۱۲ سالی که در لیگ برتر قضاوت کردم، فوق‌العاده‌ بود.

کلاتنبرگ در پایان اظهار کرد: هنوز پیشنهادی دریافت نکردم اما اگر این اتفاق رخ بدهد، حتما آن را بررسی خواهم کرد. با این حال از حضور در لیگ برتر و یوفا لذت می‌برم. به عنوان یک داور، پول همیشه برای من در اولویت نبوده است. اگر در چین قضاوت کنم به خاطر مساله دیگری است. می‌خواهم به پیشرفت فوتبال کمک کنم، قضاوت، بخش اساسی از این ورزش است.

کلاتنبرگ با ۳۸۶ قضاوت اخیرا به عنوان بهترین داور انگلیسی انتخاب شد. او در یک سال اخیر رقابت‌های مهمی را سوت زده است. فینال یورو ۲۰۱۶ (فرانسه و پرتغال) فینال لیگ قهرمانان اروپا (رئال‌ مادرید و اتلتیکومادرید) و فینالFA کاپ (منچستریونایتد و کریستال پالاس) را قضاوت کرده است.