مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری گفت: فدراسیون وزنه برداری در ۷ سال گذشته خیلی از کار‌ها را زمین گذاشت، به طوری که اتحاد و همدلی از بین رفته بود.

به گزارش مرور نیوز، بعد از انتخاب شدن سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری او در اولین اقدام خود تصمیم به تغییراتی در فدراسیون گرفت که امروز این تغییرات رقم خورد. با حکم انوشیروانی بهداد سلیمی قهرمان سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در کارنامه خود قهرمانی جهان و المپیک را دارد به عنوان نایب رئیس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شد. همچنین کوروش باقری سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان هم به عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب شد.

اتحاد و همدلی از بین رفته است

کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه برداری گفت: کار بسیار سختی در پیش داریم و فکر می‌کنم فدراسیون وزنه برداری در ۷ سال گذشته خیلی از کار‌ها را زمین گذاشته بود، از جمله اتحاد و همدلی و یکپارچگی که بین ملی پوشان به دلیل تغییرات متعدد مربیگری از بین رفته بود، کمرنگ شده بود. این موارد به هیچ عنوان به سود وزنه برداری نیست، به عنوان مثال در گذشته همواره به بحث مهم فنی در وزنه برداری به شکل ابزار نگاه می‌شد و خوشبختانه انوشیروانی بعد از انتخاب شدن به عنوان سرپرست فدراسیون در اولین اقدام خود این موضوع را به خوبی درک و تمام سعی خود را به کار خواهد گرفت تا این موضوع را از حالت رکود خارج کند.

یکی از اولویت‌های اصلی فدراسیون توجه به مسابقات داخلی است

یکی دیگر از اولویت‌های فدراسیون وزنه برداری توجه به مسابقات داخلی است که مدت‌ها است یا برگزار نمی‌شود یا خیلی محدود انجام می‌شود. این موضوع بار‌ها از سوی اهالی وزنه برداری مطرح شد، اما در رده‌های سنی مختلف نوجوانان و جوانان که مدت زمان مشخصی در اختیار آن هاست تا بتواند از شرایط سنی استفاده و افتخارآفرینی کنند، اینگونه نبوده و یا مسابقات برگزار نشده یا اعزام برون مرزی صورت نگرفته است. امیدوارم بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم و مدیریت جدید هم مسیر این پتانسیل موجود را آسان‌تر کند.

کادر فنی تیم ملی باید هماهنگی بیشتری با رئیس فدراسیون داشته باشند

در خصوص مسئولیت جدیدی که بر عهده من گذاشته شده باید بگویم در کار فنی باید هماهنگی بیشتری بین سرمربی و مربیان و همچنین ارتباط درست با رئیس فدراسیون صورت گیرد تا انتقال کمبود‌هایی که در اردو وجود دارد به درستی صورت گیرد و شرایط تمرینات و اردو‌های تیم ملی هم مطلوب‌تر برگزار شود.