رییس کمیته ملی المپیک گفت: اگر از من در مورد نتیجه بپرسید پاسخ منفی است و من از نتیجه انتخاب خبره‌های ورزشی راضی نیستم اما همان‌طور که گفتم طبق اساسنامه عمل کردم.

به گزارش مرور نیوز، رضا صالحی امیری در مورد انتقادات به انتخاب خبرگان ورزشی مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک بیان کرد: من در چارچوب اساسنامه عمل کردم و طبق اساسنامه رییس کمیته ملی المپیک باید گزینه‌ها را معرفی کند اما انتخاب نهایی توسط هیات اجرایی صورت می‌گیرد. اگر از من در مورد نتیجه بپرسید پاسخ منفی است و من از نتیجه انتخاب خبره‌های ورزشی راضی نیستم اما همان‌طور که گفتم طبق اساسنامه عمل کردم.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که با توجه به بلاتکلیفی تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار می‌شود یا خیر؟ تاکید کرد: در مورد این مساله دو نکته وجود دارد. اول این که اراده ما و کمیته ملی المپیک به برگزاری انتخابات است و منافع ورزش و مصالح کمیته ملی المپیک در این است که انتخابات در موعد مقرر برگزار شود و برگزار نشدن آن در شان ورزش ایران نیست. نکته دوم این است که وزارت ورزش و معاونت قهرمانی وزارت ورزش مسئول برگزاری مجامع فدراسیون‌های بلاتکلیف هستند. استراتژی ما وفاق و همدلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است از این رو نسبت به این که تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی بلاتکلیف هستند سکوت می‌کنم اما نمی‌توانم پاسخی به کمیته بین‌المللی المپیک و فدراسیون جهانی ژیمناستیک و دوچرخه سواری بدهم‌. در سفری که به لوزان سوییس داشتیم، تعهد دادیم که ظرف ۴۵ روز انتخابات این فدراسیون‌ را برگزار کنیم اما این اتفاق رخ نداد.

او افزود: در نامه‌ای هم که برای ما ارسال کردند، مطلبی را عنوان کردند که شما و وزیر ورزش ایران به لوزان سوییس آمدید و تعهد دادید که در ۴۵ روز انتخابات فدراسیون برگزار شود که این اتفاق رخ نداده است و ما ناچار هستیم که شما را تعلیق کنیم و با این جملات ما را زمین‌گیر کردند. من به خاطر وفاق و همدلی سکوت می‌کنم اما واقعا هیچ پاسخی هم هنوز به فدراسیون جهانی نداده‌ام. از وزارت ورزش و معاونت قهرمانی در تقاضا می کنم که انتخابات فدراسیون‌های بلاتکلیف برگزار شود تا خللی در برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک ایجاد نشود.

رییس کمیته ملی المپیک در مورد این که  گفته می‌شود که سرپرست‌ها می‌توانند در مجمع انتخاباتی حضور داشته باشند، تصریح کرد:  چنین چیزی نیست و ما از کمیته بین‌المللی المپیک استعلام گرفتیم و طبق اساسنامه تنها رییس می‌تواند حضور داشته باشد چون رییس منتخب مجمع است اما سرپرست منتخب وزارت ورزش است.

وی در مورد این که از این جهت که تعدادی از فدراسیون‌های المپیکی بلاتکلیف هستند، امکان برگزاری انتخابات وجود دارد یا خیر؟ گفت: در  حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم می‌توانیم این انتخابات را برگزار کنیم اما اگر یکی دیگر از فدراسیون‌ها دچار مشکل شود در این صورت نمی‌توان انتخابات را برگزار کرد.

صالحی امیری که در برنامه ورزش و مردم حضور داشت، در پاسخ به این پرسش که اگر انتخابات کمیته ملی المپیک در ششم شهریور برگزار نشود تکلیف چه خواهد بود؟ تاکید کرد: اساسنامه می‌گوید که باید یک ماه بعد برگزار شود یا مجمع می‌تواند تاریخ جدیدی را تعیین کند.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که اگر انتخابات برگزار نشود در مورد ادامه فعالیت رییس کمیته ملی المپیک چه کسی تصمیم می‌گیرد؟ گفت: مجمع تصمیم می‌گیرد.

صالحی امیری  در مورد ثبت نام خود در انتخابات کمیته ملی المپیک، گفت: شفاف بگویم هر اتفاقی هم که بیفتد من برای ریاست کمیته ملی المپیک ثبت نام نخواهم کرد و مجددا از همه اعضای مجمع اظهار شرمندگی می‌کنم چرا که در این مدت خیلی به من اصرار کردند که ثبت نام کنم اما من قصد نداشتم که این کار را انجام دهم.