ستاره پیشین تیم ملی فوتبال برزیل از کارلو آنچلوتی به عنوان بهترین گزینه برای هدایت سلسائو نام برد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از فوتبال ایتالیا، تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی ۲۰۲۲ عملکرد ناامیدکننده‌ای داشت و با شکست برابر کرواسی در ضربات پنالتی از صعود به دور نیمه نهایی بازماند. در پی این ناکامی قرارداد سرمربی سلسائو تمدید نشد و در شرایط کنونی تیم ملی فوتبال برزیل بدون سرمربی است.

فدراسیون فوتبال برزیل برای نخستین بار در تاریخ خود قصد دارد که یک مربی خارجی را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کند.

زیکو درباره حضور آنچلوتی در تیم ملی برزیل گفت: آنچلوتی گزینه ایده‌آل برای برزیل خواهد بود. او فوتبال را می‌شناسد و می‌داند که بازیکنان مهم‌تر از تاکتیک هستند. بازیکنان جوان برزیلی مثل وینی جونیور و رودریگو با او در مادرید درخشیدند.  

آنچلوتی تا ژوئن ۲۰۲۴ با رئال مادرید قرارداد دارد و اخیراً مدعی شده است که قبل از پایان قرارداد فعلی‌اش به ترک برنابئو فکر نمی‌کند و این بدان معنا است که او دوست دارد فصل بعد هم در رئال مادرید بماند.

زیکو در پاسخ به این سوال که شکست برزیل مقابل ایتالیا در جام جهانی ۱۹۸۲ بزرگ‌ترین حسرت دوران فوتبالش است یا خیر؟ افزود: نه، ایتالیا مستحق برد آن روز بود چون ایتالیای انزو بیرزوت بازیکنان ستاره بزرگی داشت. در فوتبال  برد و باخت وجود دارد و باید نتیجه را بپذیرید. حتی با وجود این شکست، برزیل  سال ۱۹۸۲ به عنوان یکی از بهترین تیم های تاریخ شناخته می‌شود. یا مثلا ایتالیا در سال ۱۹۷۸ قهرمان جام جهانی نشد، اما آن‌ها تیم بزرگی داشتند.

زیکو که ملقب به پله سفید است، در ادامه مصاحبه با تمجید از پله که اخیرا درگذشت گفت: او بهترین بود، بیش‌تر از هر کس دیگری مثل کرویف، گارینشا، مارادونا و خیلی‌های دیگر.

زیکو دو فصل در اودینزه از سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۸۵ بازی کرد و در ۵۴ بازی ۳۰ گل به ثمر رساند.

او در پایان در پاسخ به این سوال که بهترین بازیکن حال حاضر دنیا چه کسی است افزود: مسی چون او چندین سال کامل‌ترین بازیکن در دنیای فوتبال بوده است. او مستحق قهرمانی در جام جهانی بود حتی اگر آرژانتین نسبت به بقیه تیم‌ها ضعیف بوده باشد.

از زیدان، مورینیو، انریکه و گواردیولا به عنوان دیگر چهره‌های سرشناس برای هدایت تیم ملی فوتبال برزیل سخن به میان آمده است.