سرمربی تیم ملی فوتبال کنیا گفت: ایران یک تیم در کلاس جهانی است و این فرصتی است تا بازیکنانمان را با فوتبال سطح بالا آشنا کنیم.

به گزارش مرو نیوز، فدراسیون فوتبال کنیا به صورت رسمی اعلام کرد که تیم ملی این کشور در تاریخ ۲۸ مارس (۸ فروردین) در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف ایران می‌رود. تیم ملی ایران پیش از این دیدار با روسیه در تاریخ ۳ فروردین در ورزشگاه آزادی را قطعی کرده بود.

به این ترتیب تیم تحت هدایت امیر قلعه نویی در فیفادی پیش رو دو مسابقه تدارکاتی انجام خواهد داد. هدایت کنیا بر عهده «انگین فیرات» ترکیه‌ای است که سابقه کار در باشگاه‌های سایپا و سپاهان ایران را دارد. فیرات همچنین در یک مقطع زمانی دستیار علی دایی در تیم ملی ایران بود.

فیرات درباره دیدار با ایران گفت: ایران یک تیم در کلاس جهانی است و در رتبه اول آسیا قرار دارد. بازی با یک حریف سرسخت فرصتی است تا بازیکنانمان را با فوتبال سطح بالا آشنا کنیم و تفاوت بین جایی که هستیم و جایی که می‌خواهیم باشیم را بدانیم.

وی افزود: بازی مکرر مقابل تیم‌های کلاس جهانی به ما کمک می‌کند تا در لحظه مهمی که در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی می‌کنیم آماده باشیم. ما می‌توانیم با تیم‌های ضعیف‌تر بازی کنیم و پیروزی‌های آسان‌تری کسب کنیم، اما این در لحظه مهم کمکی به ما نمی‌کند.

سرمربی کنیا که تیمش نزدیک به یک سال اردو و مسابقه‌ای نداشته است، خاطرنشان کرد: ما مشتاقانه منتظریم تا بازیکنانمان را ببینیم. بیش از ۵۰۰ روز است که همدیگر را ملاقات نکرده‌ایم، بنابراین این اردو برای دور هم جمع شدن و یادگیری دوباره با هم بازی کردن است.

فیرات همچنین چند بازیکن دو رگه هم به تیم ملی کنیا دعوت کرده است از جمله «دانیل آنیمبه» مدافع دانمارکی الاصل که کاپیتان تیم ملی زیر ۲۳ سال دانمارک بوده و «آلفرد اسکریون» مهاجمی که در نروژ بازی می‌کند. انگین فیرات می‌گوید این کار عمدی است.

سرمربی کنیا تاکید کرد: ما به یک سیستم استعدادیابی بهتر نیاز داریم تا بازیکنانی را پیدا کنیم که برای بازی در کنیا در دسترس هستند و آنها را زودتر متقاعد کنیم که این کار را انجام دهند. این بازیکنان مزیت دارند زیرا برخی از آنها حتی در تیم‌های ملی اروپایی در رده‌های سنی نوجوانان بازی کرده‌اند بنابراین از نظر تاکتیکی و ذهنی آماده هستند. سایر کشورهای آفریقایی این کار را انجام می‌دهند و ما نیز باید همین کار را انجام دهیم.