سرمربی تیم فوتبال استقلال با رد ادعای این باشگاه تاکید کرد دو بار مربیان خارجی این تیم را به دلیل مشکلات مالی از هتل بیرون کرده اند. وی همچنین گفت که به تیم امید ایران بازیکن نخواهد داد.

به گزارش مرور نیوز، جواد نکونام سرمربی استقلال در نشست خبری قبل از بازی مقابل استقلال خوزستان در هفته چهار لیگ برتر صحبت کرد.

وی گفت: درباره بازی فردا باید بگویم که همه بازی‌ها در لیگ نزدیک به هم هستند و شرایط تیم‌ها فاصله زیادی با یکدیگر ندارند. می دانم این لیگ با توجه به در پیش بودن جام ملت‌ها، فیفادی، بازی‌های تیم امید شاید بعضی مواقع پرفشارتر و بعضی مواقع با فاصله برگزار شود و لیگ فرسایشی خواهد بود اما ما تمام تمرکزمان رو بازی فردا است و بازی به بازی فکر می کنیم و برای ما مهم است که بهترین عملکرد را داشته باشیم و به موفقیت برسیم. به بازیکنانم گفته‌ام در تمام بازی‌ها باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و هر اتفاقی افتاد خیال‌مان راحت باشد که تمام تلاش‌مان را انجام داده‌ایم. امیدوارم فردا شاهد بازی خوبی باشیم.

جای هواداران خالی است و واقعا از این موضوع ناراحتم. از باشگاه درخواست کردم بتوانیم جای دیگری بازی کنیم تا هواداران کنارمان باشند. هواداران بازوی قدرت ما هستند و کسانی هستند که به ما نیرو و انگیزه می‌دهند، ولی متأسفانه متاسفانه نبود آنها به ضرر ما و به سود رقیبان بوده است. امیدوارم زودتر با هوادارانمان بازی کنیم چرا که جای خالی آن ها حس می شود.

درباره جذب بازیکن باید بگویم که این موضوع از اول فصل و زمان آقای کریمی شروع شد اما تغییر و تحولی صورت گرفت با مدیریت جدید صحبت کردیم. فقط دو بازیکن سریع وارد ایران شدند که مورد تایید من نبودند. بازیکن عراقی که به خاطر سقف بودجه از تیم ما جدا شد و دیگری مورد تأیید من نبود. به غیر از این دو نفر، بازیکن دیگری نیامده است. با روبرتو تورس حدود یک ماه پیش صحبت کردیم، ولی این خبر را بدهم که او به یکی از تیم‌های ایرانی پیوسته است و امروز و فردا قرارداد می بنند. با زحماتی که کشیده شد، تورس را نیز از دست دادیم!

بازیکن دیگر مصری است که همه می دانند ولی نمی دانم چه اتفاقی می افتد و نمی افتد. من به مسئله بازیکن ورود نکردم و باشگاه در حال صحبت کردن هستند. یک بازیکن آرژانتینی است که در اسپانیا بازی می کند که بعد از دو هفته خود من دیشب با ارتباطاتی که دارم سعی کردم با او صحبت کنم ولی من شرایطی را که باشگاه خواسته بود به او پیشنهاد دادم ولی وقتی هیچ اتفاقی نیفتد و بازیکنی سر تمرین نیاید و قرارداد بسته نشود هیچ چیزی را باور نمی‌کنم.

این را بگویم که یک بازیکن خارجی نمی گیرم و حداقل دو بازیکن می خواهیم که به ما کمک شود. اگر قرار است یک بازیکن بگیریم نگه می داریم برای نیم‌فصل دوم بازیکنان بهتری بگیریم. به صورت به طور معمول پنج هفته از نیم‌فصل اول گذشته، الان هفته چهارم است، ولی به خاطر تأخیر در هفته چهارم هستیم. بعد هم از این هفته تعطیلی داریم و تیم‌ها استراحت می‌کنند، بنابراین پنج شش هفته را از دست داده‌ایم.

درباره تعویق دربی نیز بگویم که بدترین موضوع این است که فردا آخرین بازی ما است ولی بازیکنان ما نمی‌دانند باید چند روز استراحت کنند. موضوع دوم این است که نمی‌دانیم بازی بعدی ما چه زمانی قرار است برگزار شود اصلا برگزار می شود یا نه. در جلسه‌ای که با رضا عنایتی داشتیم به او گفتم باید نامه رسمی برای داشتن بازیکنان به ما بدهند تا من موافقت کنم و اگر شرایط اینطور باشد قطعا همکاری نمی‌کنیم. از آن جلسه‌ای که گفتم چندین روز گذشته ولی هیچ اتفاقی نیفتاده و برنامه‌ای نداده‌اند.

با این وضعیت قطعا به تیم امید بازیکن نمی‌دهیم. من بازیکنانم را تقدیم به جایی که نه فقط به من، بلکه به تیمم و باشگاه استقلال ضربه بزند، نمی‌دهم. اینجا اولویت من استقلال است و برای من تیم ملی و همه چیزم، باشگاه استقلال است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه آیا اخراج مربیان اسپانیایی از هتل به دلیل مشکلات مالی باشگاه و پرداخت نشدن هزینه اجاره اتاق‌ها در هتل صحت دارد، پاسخ داد: دو بار این مربیان اسپانیایی را از هتل بیرون کردند. دوست نداشته باشید اینجا بنشینم و دروغ بگویم. امیدوارم کسی این درخواست را از من نداشته باشد، اما دو بار این اتفاق افتاده که آنها را از هتل بیرون کرده و با قفل کردن در اتاق، بدون وسیله سر تمرین آمدند. این مربیانی که کنار ما هستند، به خاطر احترام و شرایطی که سال‌ها با آنها داریم، سر تمرین هم آمده‌اند و همچنان می‌آیند، اما اتفاقاتی افتاد که واقعا خودم شرمنده شدم. به هر تیمی می‌روم می‌گویم خارجی‌ها میهمان ما هستند. اگر چندین سالی که در اسپانیا بازی کردم به من بی‌احترامی می‌شد،‌ چنین توقع داشتم، اما این دوستان همیشه به من لطف داشتند و مورد حمایت‌شان بودیم.

با ترکیب خیلی هجومی مقابل استقلال خوزستان یعنی ۱۱ مهاجم بگذاریم؟ هیچ رویکردی در فوتبال وجود ندارد. ما می رویم زحمت بکشیم و بازی را ببریم. ما بازیکن زیادی نداریم که خیلی بخواهیم کارهای عجیب و غریب بکنیم. همه ایران ترکیب ما را می‌دانند و اگر ندانند هم خداراشکر خبرها بیرون می رود!

درباره ارسلان باید بگویم که او زحمتش را کشیده است و مطمئن باشید هیچ بازیکنی وقتی توپ جلوی او می افتد دوست ندارد گل نزند یا آن را لو بدهد. آن روز، روز از دست دادن موقعیت‌های ارسلان بود. او بازیکن مفیدی است و هر زمان بازی کرده زحمتش را کشیده و بهترین عملکرد را داشته است. هیچ ایرادی وجود ندارد و من بازیکنم را با یک بازی نمی‌سنجم به خاطر اینکه مطهری مهره کلیدی و مهمی استقلال است. اگر نیاز به گرفتن مهاجم است برای بالا بردن کیفیت تیم است که نفرات بیشتری در پست‌های حیاتی داشته باشیم. مطهری مثل همه بازیکنان زحمت خودش را کشید و شاید بازی با سپاهان روزش نبود.

صادقانه بگویم به کسی بدهکار نیستم و از کسی هم طلبکار نیستم و من اینجا فقط از حق بازیکنان و تیمم دفاع می‌کنم حالا آن تیم هرکجا می خواهد باشد. در نساجی یا فولاد و خونه به خونه هم اینطور بودم. سه بازی انجام دادیم و اشتباهات داوری وجود داشته است. صادقانه و نظر شخصی ام را می‌گویم غیر از هفته اول که موعود بنیادی‌فرد قضاوت کرد، بقیه بازی‌ها داورانی نبودند که بخواهد شرایط دو تیم را رعایت کنند. بازی هفته سوم که همه چیز مشخص بود ولی به کوپال ناظمی گفتم هر اشتباهی کردید فقط از هواداران استقلال عذرخواهی کنید شاید کار حرفه ای نباشد. رئیس کمیته داوران بعد از بازی (پرسپولیس - ذوب‌آهن) سریع کمک داور را محروم می‌کند اما برای ما اشتباه بوده و اتفاق افتاده است هیچ! صادقانه می‌گویم بازی‌ها تمام شد همان لحظه انتقادی می‌شود و به پایان می‌رسد و نگاهم این است ولی اینکه همه برای استقلال باشد خوب نیست. سال گذشته در استقلال حضور نداشتم و باید بگویم بیشترین ضرر از داوری را استقلال کرد. هواداران، بازیکنان و تیم به اشتباهات داوری عادت کرده‌اند و می دانیم باید با این شرایط سخت کنار بیاییم.

همه تیم ها بیانیه می دهند؛ وسط بازی، قبل بازی، بعد بازی. حالا یکی تند تر یکی محترمانه. ما می گوییم فدراسیون می گویند ما با فدراسیون کار داریم، می گوییم کمیته داوران آقا کمیته داوران فلان، می گوییم فلان باشگاه کار غیرقانونی کرده است ما با این ها فلان؛ منافع استقلال چه؟ ما این جا هستیم برای منافع استقلال. من برای منافع استقلال با پدر و برادرانم که استقلالی هستند شوخی و تعارف ندارم. اما این جا یک سری به خاطر ارتباطات و صحبت ها منافع استقلال را معامله می کنند.

درباره درز اخبار داخل باشگاه و هماهنگی اخبار باید بگویم فوق العاده است. در فوتبال سابقه چنین ارتباطی وجود نداشته که دیده باشید و عالی است! من جدی هستم؛ آیا شوخی داریم؟!

ما به غیر از ورزشگاه تختی آبادان که واقعا شرایط خوبی داشت در این سه هفته، اصفهان و ملوان در آزادی وضعیت چمن خوب نبود. استادیوم آزادی استادیوم ملی است و تیم ملی کشورمان برگزار می شود و بازی‌های بزرگ و تاریخ فوتبال ایران در ورزشگاه آزادی برگزار شده همیشه سعی کردند چمن کیفیت خوبی داشته است، ولی نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که کیفیت خوبی ندارد. چمن را بلند نگه می‌دارند در تصاویر تلویزیونی معلوم است و چاله و چوله زیاد دارد. ما خودمان هم گله‌مند هستیم و نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده که زمین کیفیت خوبی ندارد.