عضو هیئت رییسه فدراسیون کشتی با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن جراحی حسن یزدانی، گفت: به طور قطع با پیگیری فدراسیون، وضعیت فیزیکی یزدانی رو به بهبود است و او می‌تواند در المپیک پاریس به روی تشک برود.

به گزارش مرور نیوز، از روز گذشته برخی اظهار نظرها در خصوص  حسن یزدانی  بعد از عمل جراحی کتفش موجب نگرانی شد و این شائبه را ایجاد کرد که قهرمان جهان و المپیک روزهای پایانی دوران قهرمانی خودش را سپری می‌کند و به المپیک پاریس نخواهد رسید.

اولین اظهار نظر صحبت‌های علیرضا دبیر بود که روز دوشنبه در حاشیه مراسم تجلیل از مدال‌آوران بازی‌های آسیایی مطرح کرد. او گفت: می‌خواهم حرفی بزنم که ممکن است به جامعه پزشکان بر بخورد. در ۲ دهه گذشته هر کشتی‌گیری که جراحی کتف انجام داده نتوانسته به کشتی برگردد و نمونه آن نیز خودم هستم. من حتی به خارج رفتم اما کتفم درست نشد.

دومین اظهار نظر نیز مربوط به منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد بود که در مصاحبه خود گفته بود هیچ کشتی‌گیری بعد از عمل جراحی کتف دیگر نتوانسته به کشتی برگردد.

برهمین اساس به سراغ سهراب کیهانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون کشتی  رفتیم. او روز چهارشنبه در این خصوص گفت: شرایط او مطلوب است و چیزی که باید بگویم این هست که حسن انسان عادی نیست و قهرمان ملی کشورمان است. با توجه به جراحی موفقیت‌آمیز او باید دوران نقاهت خود سپری کند و برای بهبودی شرایط جسمانی‌اش همه باید نهایت تلاش را برای این ورزشکار افسانه‌ای ایران داشته باشند.

وی این راهم گفت: کشتی ورزشی پر فشار و آسیب‌زا است و اینگونه نیست که یزدانی پس از جراحی کتف، به میادین نتواند برگردد، بلکه باید اجازه بدهیم زمان ثابت کند تا شرایط جسمانی و بدنی او مهیا شود. باید این را در نظر گرفت هیچ شخصی همانند دبیر و کادر فنی پیگیر وضعیت جسمانی او نیست. حسن نابغه است و این خاص بودن چه در بعد ذهنی و بدنی به وضوح در او دیده می‌شود، این تفاوت به طور قطع استانداردها را رد خواهد کرد.

کیهانی تصریح کرد: وقتی برای حسن یزدانی و یک قهرمان صحبت می‌کنیم، آنان یک آدم عادی نیستند بلکه خصوصیات بدنی و ذهنی آنان با مابقی افراد متفاوت هست. او پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت تمرینات خود را به خوبی انجام خواهد داد.

عضو هیئت رییسه فدراسیون کشتی ادامه داد: برای رسیدگی بهتر شرایط جسمانی یزدانی، کمیته‌ای تشکیل شده که از زمان شروع مراحل فیزوتراپی تا برطرف شدن کامل آسیب، پایش‌هایی روی شرایط جسمانی او صورت خواهد گرفت. زمانی که زانوی آسیب دیده یزدانی را جراحی کردم، او توانست بازگشت خوبی به میادین ورزشی داشته باشد، به طور قطع یزدانی جز استثناهای ورزش ایران و جهان است و گمانه‌زنی در خصوص اینکه فاصله ۳ تا ۴ ماه زمان کافی برای آماده سازی او برای حضور در المپیک نیست، درست نیست.

کیهانی افزود: با تمامی ملی‌پوشان در تماس هستم ۳۰ درصد از ملی‌پوشان دچار آسیب دیدگی جزئی همراه با درد هستند. آسیب دیدگی جزئی از ورزش قهرمانی است. برای موفقیت در المپیک تیم پزشکی تشکیل شده تا مراقبت ویژه‌ای از ملی‌پوشان داشته باشیم. این مراقبت‌ها از نوشیدن آب، غذا و سایر موارد گرفته تا در یک پروسه مشخص مورد ارزیابی قرار گیرد. همچنین قرار است با همفکری کارشناسان و متخصصین، برخی از مشکلاتی که ملی‌پوشان از جمله تغذیه، شرایط جسمانی و بدنی در جهانی بلگراد داشتند را ارزیابی و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کیهانی همچنین به مصدومان تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مراحل درمان امین میرزازاده در حال انجام است و مصدومیت محمدرضا گرایی نیز جای نگرانی ندارد. با توجه به بررسی موجود، رباط صلیبی پای گرایی نیاز به عمل جراحی ندارد و با فراهم کردن آرامش ذهنی و توانبخشی و دیگر اقدامات، آسیب‌ها و مصدومیت این قهرمان کشورمان را کاهش خواهیم داد تا بتواند به المپیک برسد.

وی در خصوص وضعیت کامران قاسم‌پور نیز افزود: شرایط بدنی کامران مطلوب است و دوران مصدومیت خود را نیز طی کرده است. قاسم‌پور مشکلی خاصی ندارد و می‌تواند در المپیک حضور یابد.