ساره جوانمردی گفت: امیدوارم که این صحنه باعث شود ما مصوبه ای برای مادران قهرمان داشته باشیم که بتوانند فرزندان خود را در رقابت‌ها در کنار خود داشته باشند تا با آرامش خاطر بیشتری روی مسابقات خود تمرکز کنند.

به گزارش مرور نیوز، ساره جوانمردی درمورد حضورش در بازی‌های پاراآسیایی به همراه فرزندش اظهار داشت: من تجربه خیلی خوب همراه با سختی فراوان را کسب کردم که با همسر و فرزندم در مسابقات بازی‌های آسیایی حاضر شدم و با وجود تمرین خیلی کمی که داشتم توانستم به مدال هم برسم. اتفاقا بهتر هم این بود که برای اولین بار در دنیا یک مادر به همراه فرزندش روی سکو رفت و این یک صحنه ماندگار در ورزش کشورمان شد.

وی ادامه داد: امیدوارم که این صحنه باعث شود ما مصوبه ای برای مادران قهرمان داشته باشیم که بتوانند فرزندان خود را در رقابت‌ها در کنار خود داشته باشند تا با آرامش خاطر بیشتری روی مسابقات خود تمرکز کنند.

جوانمردی درخصوص تاثیر همسرش برای رسیدن به موفقیت‌های اخیر، گفت: همسرم اگر نبود نمی‌شد این موفقیت‌ها را کسب کنم؛ او هم از بُعد مربیگری و هم از بُعد همسر و فرزندداری کمک زیادی به من کرد. قطعا بدون حضور او نمی‌شد این مسیر سخت را پشت سر گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فرزندداری مانعی برای رسیدن به موفقیت بود یا خیر، تصریح کرد: سختی راه خیلی زیاد بود اما خدا آنقدر توان و قدرت به آدم می‌دهد که بتواند آنها را مدیریت کند. من خواستن، توانستن را به خوبی اجرا کردم.

جوانمردی درخصوص دیدار اخیر قهرمانان با رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: در دیدار قبلی که با مقام معظم رهبری داشتیم بعد از مسابقات پارالمپیک توکیو بود که من به عنوان پرچمدار حضور داشتم و من را بخاطر حجابم مورد تجلیل قرار دادند. این بار هم شرایط خیلی بهتر بود؛ اول اینکه خوشحال بودم که در خدمت رهبر انقلاب هستم و بعد هم اینکه بخاطر موضوع حجاب و بالا رفتن از سکو به همراه فرزندم موجب شد که ایشان بازهم اشاره‌ای به اقدامات من بکنند. این‌ موضوع یک توفیق است و این بیانات برای من ماندگار و بالاتر از هر پاداشی است.

رهبر انقلاب در دیدار با ورزشکاران و مدال آوران فرمودند: تشکر می‌کنم از بانوان ورزشکار، از آن بانویی که با حجاب کامل پرچم این دوره از ورزش‌های آسیایی را حمل کرد و در مقابل یک دنیا هویت و شخصیت زن ایرانی را نشان داد. تشکر می‌کنم از آن بانوی ورزشکاری که در هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست دهد، او دستش را دراز کرد و این بانو دست نداد. این ها خیلی اهمیت دارد و از خود ورزش اهمیتش کمتر نیست و بیشتر است. تشکر می‌کنم از بانویی که با کودک و نوزاد در آغوش روی سکو رفت و مدالش را گرفت. این یک حرکت نمادین است و در دنیا به معنای احترام گذاشتن زن به نقش خانواده و مادری است.