تیم فوتبال سپاهان در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر میزبان تیم مس رفسنجان است.

به گزارش مرور نیوز، هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس امروز مصادف با شنبه 18 آذرماه با برگزاری 4 دیدار خاتمه می‌یابد که در یکی از این رقابت‌ها تیم فوتبال سپاهان اصفهان در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف تیم فوتبال مس رفسنجان می‌رود.

نیم‌فصل نخست لیگ بیست و سوم به هفته‌های پایانی خود رسیده و سپاهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های رفت باید به مصاف تیم مس رفسنجان برود، دیداری حساس و 6 امتیازی که نتیجه آن برای سایر مدعیان قهرمانی به ویژه پرسپولیس، ملوان، ذوب‌آهن و تراکتور از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند معادلات قهرمانی نیم‌فصل را تغییر دهد. تقابل سپاهان و مس رفسنجان در شرایطی برگزار می‌شود که شاگردان مورایس با یک بازی کمتر نسبت به استقلال، تنها 5 امتیاز با صدر جدول فاصله دارند و از طرف دیگر نزدیکی امتیازات تیم‌های رده دوم تا هفتم جدول باعث شده این دیدار تبدیل به یک دوئل 6 امتیازی شده و نتیجه آن می‌تواند معادلات قهرمانی نیم‌فصل را وارد فاز تازه‌ای کند.

سپاهان در حالی آماده مصاف با مس رفسنجان می‌شود که در هفته یازدهم رقابت‌ها مقابل استقلال خوزستان به میدان رفت و این تیم را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و 3 امتیاز مهم را به دست آورد؛ زردپوشان اصفهانی در دو هفته گذشته در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیروی هوایی عراق را شکست داده و مقابل الاتحاد باختند، با این حال موفق شدند جواز صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی رقابت‌ها را به دست آورند. زردپوشان اصفهانی می‌دانند که در صورت پیروزی مقابل مس رفسنجان و با توجه به شکست ملوان و تساوی ذوب‌آهن، شانس رسیدن به رده دوم جدول را دارند و همین نکته باعث می‌شود که با انگیزه دو چندانی وارد میدان شوند.سپاهان در 9 هفته گذشته 7 برد، یک تساوی و یک شکست به دست آورده و با اندوختن 18 امتیاز(کسر 4 امتیاز انضباطی) در رده پنجم جدول جای دارد.

در آن سو مس رفسنجان هفته گذشته مقابل تیم صنعت نفت آبادان شکست خورد تا روند نتایج ضعیف این تیم همچنان ادامه داشته باشد. مسی‌ها از 3 بازی آخرشان تنها 3 امتیاز به دست آورده‌اند و برای پایان بخشیدن به روند ناکامی‌ها و بهبود جایگاه‌شان در جدول به دنبال پیروزی مقابل سپاهان هستند. شاگردان الهامی در صورت پیروزی مقابل سپاهان و با در نظر گرفتن شکست گل‌گهر مقابل تراکتور، شانس صعود دو پله‌ای را در جدول خواهد داشت و همین امر باعث می‌شود که با انگیزه مضاعفی به مصاف سپاهان بیایند. مس رفسنجان از 11 بازی قبلی خود 4 برد، 4 تساوی و 3 شکست به دست آورده و با کسب 14 امتیاز در رده نهم جدول ایستاده است.

سپاهان محکوم به شکست مس رفسنجان است. لیگ بیست و دوم شرایط ویژه‌ای پیدا کرده و تیم‌های حاضر در رقابت‌های این فصل از نظر امتیازی رقابتی نزدیک با هم دارند. فاصله امتیازی تیم‌های حاضر در رقابت‌های فصل جاری به اندازه‌ای نزدیک به هم است که استقلال صدرنشین با آلومینیوم رده هفتمی تنها 6 امتیاز اختلاف دارند و همین رقابت تنگاتنگ موجب شده که تیم‌ها برای حفظ و بهبود جایگاه‌شان به امتیازات هر بازی نیاز مبرمی داشته باشند. سپاهان نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به فاصله 3 امتیازی با تراکتور، شانس خوبی برای رسیدن به رده دوم جدول دارد.

سپاهان در بهترین فرم خود به مصاف مس رفسنجان می‌رود؛ تیم مورایس در فاز تهاجمی بسیار قدرتمند بوده و قدرتمندترین خط حمله لیگ را تا بدین جای فصل در اختیار دارند. سپاهان در هنگام حمله از نظم تاکتیکی و تکنیکی خوبی برخوردار بوده و از مهاجمان زهردار و خطرناکی سود می‌برد. تیم مورایس در بسیاری از پارامترهای هجومی از جمله شوت از راه دور، نبردهای هوایی و نرخ بهره‌وری از ضربات ایستگاهی از سرآمدترین تیم‌های لیگ محسوب می‌شود. هماهنگی بالا و حضور پرتعداد شاگردان مورایس در هنگام حمله و بهره بردن از بازیکنانی مانند اسدی، احمدزاده، مغانلو و رضاییان سپاهان را تبدیل به هجومی‌ترین تیم لیگ کرده که قادر به باز کردن هر دروازه‌ای است. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی نیز به ثبات خوبی رسیده و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

در آن سو مس رفسنجان تیمی جنگنده و پرتلاش است که در فصل جاری رو به ارائه بازی بسته و دفاعی آورده و به سختی امتیاز از دست می‌دهد. تیم الهامی در خط حمله بازیکنان صاحب نامی زیادی در اختیار دارد از جمله شهباززاده، لوسیانیو پریرا، آروین کالمرزی و حسین مهربان با این حال تیم الهامی تا بدین جای فصل در فاز هجومی عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و هیچ‌ کدام از ستاره‌هایش نتوانسته‌اند نمایش خوبی ارائه دهند. مس در 11 بازی گذشته تنها 9 گل به ثمر رسانده که آمار چندان درخشانی به شمار نمی‌آید، شاگردان الهامی در فاز دفاعی نیز عملکرد خوبی از خود نشان نداده‌اند و دریافت 11 گل نشان از ضعف ساختار دفاعی این تیم دارد.

با این وجود سپاهان مقابل مس کار سختی را پیش‌‌رو خواهد داشت. روحیه جنگندگی و میل به برتری‌جویی بازیکنان این تیم، مس را تبدیل به یکی از سرسخت‌ترین تیم‌های حاضر در لیگ کرده است. از طرف دیگر نوع بازی درگیرانه مسی‌ها در کنار نیاز وافرشان به پیروزی باعث می‌شود تا سپاهانی‌ها کار راحتی را در پیش نداشته باشند. باید منتظر ماند و دید حوادث فوتبال به نفع کدام تیم رقم می‌خورد.

برترین گلزنان

رضا اسدی از سپاهان با 7 گل زده برترین گلزن این بازی است.

مصدومان و محرومان

سپاهان بازیکن محرومی ندارد اما در تیم مس رفسنجان محمد خدابنده‌لو محروم بوده و در بازی امروز غایب است

ترکیب احتمالی سپاهان

پیام نیازمند، محمد قربانی، محمد دانشگر، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، محمدجواد حسین‌نژاد، محمد کریمی، فرشاد احمدزاده، آریا یوسفی، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی؛ مورایس

ترکیب احتمالی مس رفسنجان

پیام پارسا، حسین سنگرگیر، محمدرضا خانزاده، رحیم آلبوغیش، علی یوسف هاشم، طالب ریکانی، یوسف کی‌شمس، مهدی داغر، میثم تهیدست، فیاض میردورقی و محمد پناهی

سرمربی؛ ساکت الهامی

تاریخچه تقابل سپاهان و مس رفسنجان در ادوار مختلف فوتبال ایران به شرح زیر است.

لیگ بیستم

مس رفسنجان یک – سپاهان 2

گل‌ها: شایان مصلح و محمدرضا حسینی(سپاهان)،محمد قاضی(مس رفسنجان)

سپاهان 5 – مس رفسنجان یک

گل‌ها: گولسیانی، محمدرضا حسینی، امید نورافکن، سجاد شهباززاده ویاسین سلمانی( سپاهان)،محمدرضا سلیمانی( مس رفسنجان)

لیگ بیست و یکم

سپاهان 2 – مس رقسنجان صفر

گل‌ها: سروش رفیعی و امید نورافکن

مس رفسنجان 3 – سپاهان یک

گل‌ها: گادوین منشاء(2 گل) محسن آذرباد(مس رفسنجان)، شهریار مغانلو(سپاهان)

لیگ بیست و دوم

مس رفسنجان صفر_سپاهان صفر

سپاهان 2_مس رفسنجان صفر

گل‌ها: شهریار مغانلو و امید نورافکن

جام حذفی

مرحله یک‌شانزدهم نهایی فصل 1400_1399

سپاهان 2- مس رفسنجان یک

گل‌ها: محمدرضا حسینی و گولسیانی(سپاهان)، مهدی کیانی(مس رفسنجان)

برنامه سایر بازی‌های هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

شنبه 18 آذر

پرسپولیس_هوادار

فولاد خوزستان_استقلال

نساجی_استقلال خوزستان