مهدی طارمی در نشست خبری پیش از دیدار با هنگ‌کنگ شرکت کرد.

به گزارش مرور نیوز، مهدی طارمی ، مهاجم تیم ملی فوتبال درباره بازی فردا به هنگ‌کنگ گفت: بازی قبل بازی سختی بود که توانستیم گام اول را خیلی خوب برداریم. همانطور که می‌دانید بازی اول طوری است که در هر تورنمنتی سخت است. توانستیم آن بازی را ببریم و الان مهمترین حریف ما و تمرکز ما کامل روی هنگ‌کنگ است و همانطور که سرمربی محترم تیم هم عرض کرد از لحاظ تکنیکی برای این بازی آماده و سرحال هستیم.

از طارمی سوال شد که به عنوان مهاجم نوک چطور به عقب می‌آید و در کارهای دفاعی هم شرکت می‌کند؟ او پاسخ داد: شما شاید به نحوه چینش بازیکنان نگاه کنید شاید بگویید که ما با دو مهاجم بازی می‌کنیم. قرار نیست که کسی در باشگاهش مهاجم است اینجا هم مهاجم باشد. طوری که اینجا بازی می‌کنیم شاید کاملا متفاوت‌تر از چیزی است که در ذهن شماست. از لحاظ تاکتیکی چیزی که شما می‌گویید نیست و ما در یک الگوی متفاوت‌تر بازی می‌کنیم.

قلعه نویی هم در پاسخ به این سوال گفت: فلسفه اینجا شاید با باشگاهی فرق کند. نمی‌خواهیم ریز آن را بگوییم ولی فلسفه خاص خودمان را داریم که آقای طارمی به نحو احسن در تیم ملی انجام وظیفه می‌کند.

طارمی درباره اتحاد بازیکنان در تیم ملی گفت: سرمربی تیم ملی همیشه به یک موضوعی اشاره می‌کنند، راجع به کسانی که روی نیمکت می نشینند این موضوع صدق می‌کند. ۱۱ بازیکن در ترکیب حضور دارند و چه خوب چه بد بازی می‌کنند، کسانی که به بازی وارد می‌شوند تکلیف بازی را مشخص می‌کنند و این مسأله را همیشه در جلسات فنی به بازیکنان می‌گویند. قطعا شک نکنید این تیم از لحاظ همدلی و یکدستی، یکدست ترین تیم چند سال اخیر است که همدلی از داخل زمین به بیرون هم کشیده شده است که بازیکنان خارج از ترکیب از بازیکنان داخل زمین که گل هم زده‌اند خوشحال تر هستند.

نظر شما درباره صعود قطر به دور بعدی چیست؟ طارمی در پاسخ به این سوال گفت: اول از همه به قطر بابت صعود به دور بعد تبریک می‌گویم، تجربه ای که در قطر داشتم خیلی خوب بود و به فوتبالم کمک کرد. قطر در دور گذشته قهرمان شد و الان که در خانه خودشان بازی می‌کنند انگیزه بیشتری دارند و تمام تلاششان را می‌کنند که دوباره قهرمان شوند. بازیکنان و تیم خوبی دارند و نظر خاصی نمی‌توانم درباره آن‌ها بدهم. 

طارمی درباره اینکه آیا به آقای گلی جام ملت‌ها فکر می‌کند یا نه، گفت: همانطور که گفتید قهرمانی برای من آنقدر جذاب هست که وقت نمی‌کنم به این سوالی که شما پرسیدید فکر کنم، فکر می‌کنم بهترین جواب همین است.

قلعه نویی درخصوص همین سوال عنوان کرد: یک موقعیتی وجود داشت که سه به تک شدند و طارمی پاس داد و داور آفساید گرفت. نگرشی در تیم ما وجود دارد که موفقیت تیمی از همه چیز مهم‌تر است.