مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ اعلام کرد: در شهرآورد پایتخت یاد شهدای زمین فوتبال چوار ایلام گرامی داشته می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ، حجت الله بهمنی مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران اظهار کرد: بیست و سوم بهمن ماه، سی امین سالروز فاجعه خونین زمین فوتبال چوار است. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم دارند شهرآورد بزرگ پایتخت که در روز بیست و چهارم بهمن برگزار می‌شود را به گرامیداشت سی‌امین سالروز واقعه و " گرامیداشت شهدای چوار" برگزار کنند.
مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ با اشاره به اینکه در سالهای گذشته نیز مراسم یادبود این شهیدان والامقام را برگزار کرده‌ایم، افزود: امسال نگاه بسیار ویژه‌ای به واقعه چوار داریم و سعی می‌کنیم با همکاری 2 باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس مراسم در خور شأن شهیدان عزیز را برگزار کنیم. اعضای خانواده شهدا و جانبازان و جمعی از مردم چوار مهمان این داربی خواهند بود.
بهمنی تصریح کرد: به دنبال معرفی این فاجعه جنگ تحمیلی در سطح بین المللی هستیم زیرا شهادت بازیکنان و مربیان دو تیم فوتبال در حین برگزاری مسابقه یک اتفاق تلخ و دردناک و بی سابقه در جهان است که این فاجعه خونین در ایلام رقم خورد. گرامیداشت شهدای چوار در شهرآورد پایتخت و بازتاب رسانه‌ای آن در سطح بین المللی می تواند عمق این فاجعه دردناک و تلخ و بی سابقه در تاریخ فوتبال جهان ثبت و نگهداری کند.