نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به "کاراته وان" در سال 2017 از فردا جمعه در پاریس آغاز می شود.

به گزارش مرور نیوز، نخستین مرحله لیگ جهانی کاراته موسوم به "کاراته وان" در سال 2017 در حالی از روز جمعه (8 بهمن ماه) به مدت 3 روز در پاریس فرانسه برگزار می‌شود که می‌توان از این رویداد به عنوان بزرگترین گردهمایی کاراته‌کاهای جهان یاد کرد.

1247 کاراته کا از 79 کشور نام خود را در لیست ثبت نام کننده ها نوشتند تا نخستین مرحله کاراته وان در سال جدید میلادی با ثبت رکوردی تازه همراه باشد.

سایت فدراسیون جهانی کاراته در گزارشی نوشت: 1247 کاراته در حالی برای حضور در کاراته وان پاریس اعلام آمادگی  کردند در آخرین دوره این رقابتها 911 کاراته کا از 72 کشور به فرانسه آمده بودند. نکته جالب اینکه تعداد ورزشکاران کاراته وان پاریس 2017 نسبت به مسابقات جهانی 2016 اتریش هم افزایش 198 نفری را نشان می دهد.

فدراسیون جهانی کاراته، امسال 9 مرحله لیگ کاراته_وان را در دستور کار خود دارد که در گریدبندی انجام شده رقابتهایی که در پاریس فرانسه، روتردام هلند، دبی امارات، رباط مراکش و لایپزیک آلمان در دسته "لیگ برتر" قرار دارد و مسابقاتی که در تولدو اسپانیا، استانبول ترکیه، اوکیناوا ژاپن و سالزبورگ اتریش برگزار خواهد شد در گروه "سری آ" گنجانده شده است.

البته این گریدبندی زمانی اهمیت پیدا می‌کند که امتیازات مسابقات تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی کاراته برای کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو لحاظ شود که در آن صورت امتیاز کاراته‌کایی که در مسابقات کاراته وان لیگ برتر حایز عناوین اول تا سوم می‌‌شود، ضریب امتیازی بیشتری نسبت به رقابتهای سری آ خواهد داشت.

حمیده عباسعلی،طراوت خاکسار، ذبیح الله پورشیب، سجاد گنج زاده، ابراهیم حسن بیگی، هادی عرب، مهدی خدابخشی، احسان و سامان حیدری، بهمن عسگری و علی اصغر آسیابری  کاراته کاهای ایرانی حاضر در این رقابت‌ها هستند که باهزینه شخصی و اسپانسر راهی مسابقات شدند.

 شهرام هروی سرمربی تیم ملی نیز در رقابت ها حضور دارد.