مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران پس از دو هفته در حالی از فردا پیگیری می‌شود که آبادان و تهران میزبان دیدارهای حساس و تعیین کننده‌ای خواهند بود.

به گزارش مرور نیوز، بیست و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور که به خاطر اردوی آماده سازی تیم ملی و حضور این تیم در رقابت های غرب آسیا تعطیل شده بود، پس از دو هفته وقفه فردا دوشنبه با برگزاری دیدارهای هفته هفدهم پیگیری می شود.

در یکی از مهمترین دیدارهای این هفته، تیم تهرانی شیمیدر در تالار بسکتبال آزادی به مصاف پتروشیمی بندرامام می رود. شاگردان مصطفی هاشمی در نیم فصل نخست لیگ برتر مقابل پتروشیمی با نتیجه 94 بر 75 شکست خوردند. آنها نتیجه آخرین دیدار خود پیش از تعطیلی لیگ را هم با دو اختلاف امتیاز به دانشگاه آزاد واگذار کردند. این دو عامل کافی است برای اینکه بازیکنان شیمیدر مصمم به کسب پیروزی در این دیدار خانگی باشند؛ البته اگر از پس مهار کردن شاگردان صدرنشین مهران شاهین طبع برآیند.

جدا از همه اینها، حضور مصطفی هاشمی و مهران شاهین طبع روی نیمکت دو تیم شیمیدر و پتروشیمی کافی است برای اینکه جدال این دو تیم حساس و تعیین کننده شود.

نفت آبادان و دانشگاه آزاد دیگر دیدار مهم این هفته از رقابت ها را رو در روی هم برگزار خواهند کرد. نفت تیم 27 امتیازی و دوم جدول است که این جایگاه را به لطف 12 برد و از جمله پیروزی برابر همین تیم دانشگاه آزاد در اختیار دارد. چه بسا اگر در نیم فصل نخست و در رقابت میان دو تیم نفت و دانشگاه نتیجه ای غیر از پیروزی نفتی ها رقم می خورد، الان دانشگاه آزاد در جایگاهی بهتر از سومی جدول قرار داشت. در هر صورت دیدار فردا در شرایطی برگزار می شود که دانشگاه آزاد قطعا قصد جبران دارد در شرایطی که می داند در صورت برد از رده سوم صعود نمی کند اما واگذاری نتیجه، این تیم را با خطر سقوط مواجه خواهد کرد.

در سایر دیدارهای این هفته از رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور، شهرداری اراک در دیدار خانگی به مصاف شهرداری تبریز می رود. نیروی زمینی میهمان تیم بدون برد لوله a.s شیراز است و شهرداری گرگان هم میزبان شهرداری کاشان خواهد بود.

برنامه دیدارهای هفته هفدهم رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور و جدول رده بندی پیش از برگزاری این دیدارهای به شرح زیر است:

* شهرداری اراک - شهرداری تبریز
* لوله a.s شیراز - نیروی زمینی
* نفت آبادان - دانشگاه آزاد
* شهرداری گرگان - شهرداری کاشان
* شیمیدر تهران - پتروشیمی بندر امام

جدول رده بندی
۱- پتروشیمی بندر امام (۱۵ بازی،۱۳ برد، 2 باخت، 28 امتیاز)
۲- نفت آبادان (۱۵ بازی، 12 برد، 3 باخت، 27 امتیاز)
۳- دانشگاه آزاد (۱۵ بازی، 10 برد، 5 باخت، 25 امتیاز)
۴- شهرداری تبریز (۱۵ بازی، 9 برد، 6 باخت،۲۴ امتیاز)
۵- شیمیدر تهران (۱۵ بازی، 9 برد، 6 باخت،۲۴ امتیاز)
۶-شهرداری اراک (۱۵ بازی، 8 برد، 7 باخت،۲۳ امتیاز)
۷- شهرداری کاشان (۱۵ بازی، 7برد، 8 باخت، 22 امتیاز)
۸- نیروی زمینی (۱۵ بازی،۴ برد، 11 باخت، 19امتیاز)
۹- شهرداری گرگان (۱۵ بازی،۳ برد، 12 باخت، 18 امتیاز)
۱۰- لوله a.s شیراز (۱۵ بازی، بدون برد، 15 باخت، 15 امتیاز)