رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور عصر امروز با برگزاری دو دیدار پیگیری می شود و با برگزاری این دو دیدار پرونده هفته بیست و ششم بازی ها بسته می شود. 

به گزارش مرور نیوز، خوشبختانه رقابت در بالای جدول داغ و دیدنی است و این طور نیست که فقط دو سه تیم داعیه صعود به لیگ برتر داشته باشند. در انتهای جدول می شود گفت تنها یک تیم (استقلال اهواز) امیدهایش برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی کم شده است.


این اتفاق به خاطر برگزاری بازی ها در یک گروه است و امیدواریم در آینده هیچ کارشناسی و هیچ مسئولی از روی دل سوزی یا منفعت طلبی رای به برگزاری بازی ها در دو گروه ندهد و تیم از دسته سوم به دسته اول نیاورد! و امید که بازی ها همانند دوره مدیریت صفایی فراهانی 16 تیمی شود. این طور عدالت در صعود بیشتر رعایت می شود. در حال حاضر 16 تیم در لیگ برتر حضور دارند و 18 تیم در دسته اول و تنها تیم های اول و دوم لیگ برتری می شود که این کمی بی انصافی است.


اما به نظر می رسد با حضور داوران لیگ برتر این هفته شاهد اعتراضات کمتری به قضاوت ها بودیم که این حرکت کمیته داوران شایسته تقدیر است و امیدواریم در هفته های آتی هم چنان ادامه داشته باشد.


نگاهی خواهیم داشت به دو بازی پیش رو:


ملوان بندر انزلی- فجرسپاسی شیراز
تلاش برای دوم شدن


ملوان با برتری در این دیدار 46 امتیازی می شود و به رده دوم جدول صعود می کند. پیروزی ملوان در این بازی قابل پیش بینی نیست به این خاطر که فجر سپاسی در آستانه سقوط به دسته پایین تر قرار دارد و نیتش از حضور در انزلی کسب امتیاز است. بازیکنان این تیم بعد از شکست خانگی در برابر نفت مسجد سلیمان از سوی طرفداران تیم هو شدند و حال برای اینکه ثابت کنند بی غیرت نیستند با همه توان در انزلی بازی خواهند کرد. ملوان تا به این جای کار در چند بازی خانگی امتیاز از دست داده است به خصوص در دور برگشت. بنابراین برای پیروزی باید با همه توان بازی کند.


خیبر خرم آباد- نفت مسجد سلیمان
بد بینی پیش از مسابقه


خیبر خرم آباد و نفت مسجد سلیمان در هفته های اخیر تلاش وافری برای فرار از منطقه خطر داشتند و در این مسیر موفق هم بوده اند. خیبر بعد از شکست نساجی - ایرانجوان را در بوشهر شکست داد و نفت مسجد سلیمان هم بعد از چند هفته ناکامی در خانه تیم فجر سپاسی شیراز هت تریک کرد. اما این نتایج برای ماندن در جمع تیم های دسته اولی کافی نیست و باید این روند دنبال شود. طبیعی است هر دو تیم برای پیروزی بازی کنند. به خصوص تیم میزبان. محمود فکری - سرمربی تیم نفت مسجد سلیمان نگرانی هایی بابت داوری این دیدار دارد که شاید ضرروتی نداشته باشد و یک بدبینی پیش از مسابقه باشد.