گنبدکاووس – هفته قهرمانی رقابت‌های کورس اسبدوانی پاییزه گنبد در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، در هفته سی ام و قهرمانی این رقابت‌ها عصر جمعه 78 راس اسب از نژادهای ترکمن، دوخون و تروبرد داخلی در هشت دور هزار و 600 و دو هزار و 200 متری با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان حدود 111 میلیون تومان جایزه نقدی به صاحبان اسب‌های اول تا سوم کورس‌های هشت گانه اهدا شد.

در دور اول اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و 16 تا 22 امتیازی به مسافت دو هزار و 200 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که رامین قهرمانی با اسب قابوس زودتر از خط پایان گذشت و یوسف دهش با اسب هایلی و نورمحمد بهادر با اسب آهوچی به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت دور دوم میان اسب‌های ترکمن سه و چهار ساله و 34 تا 48 امتیازی به مسافت دو هزار و 200 متر بود که آرمین آق آتابای با اسب پوربه عنوان اول را به دست آورد و ابوطالب چاریزاده با اسب آی بک و آق اویلی بشگرد با اسب کیارش (۳) به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور سوم اسب‌های دوخون سه و چهار ساله و 24 تا 34 امتیازی به مسافت دو هزار و 200 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب ماریانا موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب تیپ انتل و پیمان قلرعطا با اسب جان سل به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

رقابت در دور چهارم میان اسب‌های تروبرد داخلی سه و چهار ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت دو هزار و 200 متر شکل گرفت که بنیامین جرجانی با اسب ایلوسیو زودتر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب سابرینا و ابوطالب چاریزاده با اسب چرچیل به ترتیب دوم و سوم شدند.

 

در دور پنجم اسب‌های دوخون دو ساله با امتیاز هندیکاپ به مسافت دو هزار و 200 متر با یکدیگر رقابت کردند که کمال دالیجه عطا با اسب پالرمو نخستین نفر از خط پایان عبور کرد و نورمحمد بهادر با اسب الیشیبا و ستار مهرانی با اسب ویمتو نفرات دوم و سوم از خط پایان گذشتند.

در دور ششم اسب‌های دوخون دو ساله و 10 تا 14 امتیازی به مسافت هزار و 600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که کمال دالیجه عطا با اسب تک گل موفق به کسب مقام اول شد و نورمحمد بهادر با اسب برند و محمد خوجملی با اسب ماه سلطان به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در دور هفتم اسب‌های دوخون دو ساله و دو تا 6 امتیازی به مسافت هزار و 600 متر با یکدیگر رقابت کردند که نورمحمد بهادر با اسب یانیک موفق به کسب مقام اول شد و بنیامین جرجانی با اسب آی داز و ابوطالب چاریزاده با اسب شمیم به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور هشتم و پایانی اسب‌های دوخون دو ساله و هشت امتیازی به مسافت هزار و 600 متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب آس پایر مقام اول را کسب کرد و اسب‌های شاه سوین و آرشا به ترتیب دوم و سوم شدند.

لازم به ذکر است؛ مدیریت برگزاری رقابت‌های کورس اسبدوانی در گلستان پس از حدود دو دهه به استان واگذار شد و در این فصل هیئت سوارکاری شهرستان گنبدکاووس به عنوان مجری این رقابت‌ها را برگزار کرد.

مسابقات کورس اسبدوانی در استان گلستان هر ساله در شهرستان‌های گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می‌شود و علاقمندان بسیار زیادی را به مجموعه‌های سوارکاری این سه شهرستان می‌کشاند.