سرمربی برکنار شده تیم ملی آرژانتین ابراز اطمینان کرد تیم ملی این کشور به جام جهانی روسیه راه یابد.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از دیلی میل، تیم ملی فوتبال آرژانتین شرایط خوبی برای صعود به جام جهانی ندارد. به همین خاطر سران فوتبال در این کشور ادگاردو بائوسا را از سمت خود برکنار کردند.

بائوسای 59 ساله که به جای خراردو مارتینو به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب شد، در هشت دیدار در انتخابی جام جهانی تنها سه برد کسب کرد و شکست دو بر صفر برابر بولیوی را تجربه کرد. او بعد از اخراج گفت: می‌خواهم از تمامی بازیکنان تشکر کنم. آنها کار بزرگی برای ما انجام دادند و فداکاری کردند. درست است که این نسل شکست در سه فینال (کوپا آمه‌ریکا 2015 - جام جهانی 2014 - کوپا آمه‌ریکا ۲۰۱۶) را تجربه کرده است ولی ناامید نمی‌شود و برای رسیدن به موفقیت تلاش خواهد کرد. اطمینان دارم آرژانتین در جام جهانی حاضر خواهد بود. با وجود زمان کمی که در اختیار داشتم، تلاش کردم به بهترین شکل تیم نتیجه بگیرد.

بائوسا اضافه کرد: فکر می‌کنم چوپ شروع ضعیف خودمان را خوردیم و نتوانستیم به آنچه که می‌خواستیم برسیم. قبول دارم تیم نتیج خوبی کسب نکرد و شاید فدراسیون فوتبال تغییر در تیم را بهترین راهکار برای رسیدن به جام جهانی دانسته است.

آرژانتین در حال حاضر در رده پنجم انتخابی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی قرار دارد و برای صعود به جام جهانی باید در بین چهار تیم نخست باشد. از این مرحله صعود برزیل به جام جهانی قطعی شده است.