اتحادیه جهانی کشتی در جدیدترین تصمیم خود اعلام کرد قصد دارد از این پس رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی در 10 وزن یکسان برگزار شود.

به‌ گزارش ‌مرور نیوز، اتحادیه جهانی کشتی به دنبال تغییر برخی از قوانین، اعلام کرد از این پس قصد دارد رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی را در 10 وزن به صورت یکسان برگزار کند.

البته این موضوع هنوز به تصویب نهایی نرسیده و قرار است به احتمال فراوان در حاشیه برگزاری مسابقات جهانی فرانسه که مردادماه سال جاری در پاریس برگزار می‌شود، کمیسیون فنی این اتحادیه و کمیته‌ داوران در این باره تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

قرار است این 10 وزن به صورت آزمایشی در چند تورنمنت به مرحله اجرا در بیاید تا در صورت رضایت‌مندی و پس از تصویب، از سال 2018 میلادی به مرحله اجرا در بیاید.

10 وزن پیشنهادی اتحادیه جهانی کشتی به ترتیب زیر است:

۱. وزن 59 کیلوگرم (۵۹ - ۵۴)

۲. وزن 62 کیلوگرم

۳. وزن 65 کیلوگرم

۴. وزن 70 کیلوگرم

۵. وزن 75 کیلوگرم

۶. وزن 80 کیلوگرم

۷. وزن 86 کیلوگرم

۸. وزن 92 کیلوگرم

۹. وزن 100 کیلوگرم

۱۰. وزن 130 کیلوگرم

البته احتمال این که در برخی از این اوزان پس از اجرای آزمایشی تغییراتی صورت گیرد وجود دارد، اما تصمیم قطعی اتحادیه جهانی کشتی در اجرای 10 وزن کشتی آزاد و فرنگی به صورت یکسان است.

پیش از این کشتی آزاد در هشت وزن ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۸۶، 97 و 125 کیلوگرم برگزار می‌شد و در کشتی فرنگی نیز کشتی‌گیران در هشت وزن ۵۹، ۶۶، ۷۱، ۷۵، ۸۰، ۸۵، 98 و 130 کیلوگرم به روی تشک می‌رفتند.