ملی پوش تیم اسلالوم بانوان با اشاره به مسابقات آسیایی اندونزی در سال آینده میلادی گفت: در حال حاضر مهم‌ترین رویداد پیش رو، این مسابقات است که برای قهرمانی در آن خودم را آماده می‌کنم و امیدوارم بعد از دو مدال برنز بتوانم طلای آسیا را نیز به دست آورم.

به گزارش مرور نیوز، رکسانا رازقیان اظهار کرد: خدا را شکر وضعیت اسلالوم بانوان در ایران روز به روز بهتر از قبل می‌شود. در هفتمین دوره مسابقات اسلالوم آب‌های خروشان آسیا در تایلند نتایج بسیار خوبی در بخش بانوان به دست آوردیم. این نتایج در حالی به دست آمد که سطح مسابقات با توجه به حضور 10 تیم برتر آسیا و نفرات بسیار خوب، بالا بود.

وی افزود: حدود 8 سالی است که در رشته قایقرانی فعال هستم و اسلالوم اولین رشتهٔ حرفه‌ای من است که حدود دو سال در آن به صورت جدی فعالیت می‌کنم. در طی مدت دو سالی که در این رشته فعال بودم دو مدال برنز آسیا را در رشته‌های C1 و K1 کسب کردم که در تاریخ این رشته در ایران بی سابقه است چرا که این دو مدال زمانی به دست آمد که این رشته زیاد در ایران فعال نبود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر ورزشکاران زیادی به این رشته علاقه مند شده‌اند و در سال‌های آینده نفرات بسیار خوبی خواهیم داشت. قایقرانان بسیار خوبی زیر نظر مربیان در استان و در تیم ملی زیر نظر مربی تیم ملی تمرینات خوب و با کیفیتی را می‌گذرانند و تکنیک خوبی دارند و نوید بخش آن است که ما در آینده می‌توانیم از این سرمایه گذاری‌ها به خوبی استفاده کنیم و به مدال برسیم.

رازقیان که دختر کتایون اشرف سرمربی تیم ملی اسلالوم ایران و دارنده پاروی طلایی در سال 2015 جهان است در خصوص تاثیری که مادرش در گرایش او به قایقرانی داشته گفت: البته که این مساله بی تأثیر نبوده، زمانی که یکی از اعضا خانواده شما در رشته‌ای فعال است کم کم شما نیز توجه و علاقه‌تان به آن سمت می‌رود و از طرف دیگر حمایت بیشتری از سوی خانواده می‌بینی. مادرم سال‌های زیادی در قایقرانی فعال بوده و رشته‌های آبی تازه‌ای از جمله کاناپولو، دراگون بوت و اسلالوم را در ایران فعال کرده است.

وی با اشاره به وضعیت قایقرانی در اصفهان خاطر نشان کرد: تا قبل از خشکی زاینده رود، وضعیت بسیار خوبی داشتیم. به نوعی می‌توان گفت یک معرفی و آموزش همگانی در سطح گسترده و بسیار نزدیک با شهروندان داشتیم. فعالیت قایقرانان در رشته های مختلف بر روی رودخانه زاینده رود به واسطه موقعیت جغرافیایی و حضور شهروندان برای تفریح در کنار رودخانه موجب می‌شد تا نفرات زیادی با رشته‌های مختلف آبی آشنا شوند و کم کم جذب این رشته‌ها شوند و این مساله بسیار خوب بود. در کل یک فضای بسیار خوبی ایجاد شده بود. زاینده رود همانند مادری، ورزشکاران را در خود پذیرا بود؛ ورزشکاران کاناپولو، آب‌های خروشان، دراگون بوت آب‌های آرام و.... همگی بر روی رودخانه تمرین می‌کردیم و صحنه‌های بسیار زیبایی را به وجود می‌آوردیم که بی نظیر بود.

وی ادامه داد: اما با وضعیتی که در سالهای اخیر برای زاینده رود ایجاد شده و خشکی‌های طولانی مدت برخی رشته‌ها به حالت غیر فعال درآمدند و برخی نیز با مشکلات فراوان و کمبود سانس به درون استخرها رفتند، البته اسلالوم رشته‌ای است که نمی‌توان در استخر تمرین کرد و باید حتماً تمرینات در فضای باز و رودخانه باشد.

ملی پوش اصفهانی تیم اسلالوم بانوان با اشاره به اینکه تمریناتش در تهران است، افزود: به دلیل دانشجو بودن، در اصفهان به طور دائم ساکن نیستم بنابراین تمریناتم را در دریاچه آزادی و رودخانه کرج انجام می‌دهم البته گاهی نیز در قالب اردو به شهرکرد می‌رویم چرا که پایگاه بسیار خوبی در شهرکرد ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: بعد از مسابقات آسیایی استراحت کوتاهی داشتم و بعد از آن تمرینات بدنسازی خود را دوباره شرع کردم و در کنار آن پاروکشی هم داشتم. مهم‌ترین رویداد پیش روی ما مسابقات آسیایی اندونزی در سال 2018 است؛ البته قبل از آن در چند کاپ آسیا و جهانی نیز شرکت خواهیم کرد امیدوارم بتوانم فرصت پاروزدن در پیست‌های استاندارد و خوب را پیدا کنم تا با آمادگی خوب به مسابقات آسیایی بروم و کسب مدال کنم.