براساس گزارش تارنمای اخبار ورزشی مارکا اسپانیا، فدراسیون بین المللی فوتبال قصد دارد نحوه در اعطای جوایز بهترین های فوتبال جهان تغییراتی ایجاد کند.

به گزارش مرور نیوز از تارنمای اسپانیایی مارکا، فیفا امکان تغییر در شیوه اعطای جوایز را مورد بحث و بررسی قرار داده است و احتمال دارد در اعطای جوایز بهترین بازیکنان، فصل فوتبالی به جای سال تقویمی مدنظر قرار گیرد.
در حال حاضر فقط در آمریکای جنوبی فصل مسابقات فوتبال با سال تقویمی هم زمان است. در سایر کشورها، فصل مسابقات از اوت تا ژوئن برگزار می‌شود.
براین اساس، زمان رأی‌‌گیری برای انتخاب بهترین ها در شروع هر فصل برگزار می شود تا بازیکنان و سرمربیان عملکرد نامزدها را در فصل گذشته مورد توجه قرار دهند.
با این شیوه، لیگ قهرمانان اروپا، بر رای گیری تاثیرگذار خواهد بود. گل های سرنوشت ساز کریستیانو رونالدو در پایان فصل و دروازه بانی جان لوئیجی بوفون در یوونتوس احتمالا در رای گیری مدنظر قرار می گیرد.
فینال لیگ قهرمانان اروپا در کاردیف در روز 13 خرداد برگزار می شود و هر دو بازیکن در این دیدار حضور دارند.
لندن به عنوان محل برگزاری مراسم جوایز بهترین های فوتبال در فصل جاری انتخاب شده است. این برنامه روز23 اکتبر (اول آبان) برگزار می شود. بازیکنان مرد و زن که بیشتری رای را آورده باشند، جوایز خود را دریافت می کنند.