نمایندگان اوزان 70 و 86 کیلوگرم کشورمان در چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با پیروزی مقابل حریفان به فینال رسیدند.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی از صبح امروز در سالن حیدر علی‌یف شهر باکوی آذربایجان آغاز شده است که نمایندگان کشورمان در اوزان 61، 70، 86 و 125 کیلوگرم کشورمان با رقبا سرشاخ شدند.

 نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم که 12 کشتی‌گیر حاضر هستند، مسعود اسماعیل‌پور در دور اول با نتیجه 2 بر یک از سد رجب منیر آکتاش از ترکیه گذشت.

وی در دور بعد نیز با حساب 8 بر 2 امیرتایف از قزاقستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت، اما در این مرحله با نتیجه 8 بر یک مغلوب حاجی علی‌یف، قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از آذربایجان شد و به دیدار رده‌بندی رفت.

در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین‌خانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر سوربون عبدالخائف از ترکمنستان را شکست داد.

وی در دور بعد نیز با نتیجه 7 بر 6 از سد اختیار نوروزاُف، دارنده مدال برنز المپیک و نقره جهان از ازبکستان گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد.

وی در این مرحله نیز با نتیجه 8 بر 4 مقابل آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین به برتری رسید و فینالیست شد. در این وزن 11 کشتی‌گیر حضور دارند.

آدام باتیروف قهرمان آسیا از بحرین نیز در گروه حسین‌خانی قرار دارد و در صورت حضور در مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان با این کشتی‌گیر مبارزه خواهد کرد.

در وزن 86 کیلوگرم که 14 آزادکار حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر بر بهادر کودیروف از تاجیکستان غلبه کرد.

وی در دور بعد و در مرحله نیمه‌نهایی مقتدرانه و با نتیجه 11 بر صفر از سد شریف شریف‌اُف، دارنده مدال طلا و برنز المپیک و قهرمان جهان از آذربایجان عبور کرد و فینالیست شد.

در وزن 125 کیلوگرم جابر صادق‌زاده در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر زمان انور از پاکستان را شکست داد و به نیمه نهایی رسید، اما در این مرحله با نتیجه 7 بر 3 مغلوب جمال‌الدین ماگومدوف، دارنده مدال نقره و برنز جان از آذربایجان شد و از حضور در فینال بازماند.

صادق‌زاده عصر امروز در دیدار رده بندی برای کسب مدال برنز به میدان خواهد رفت؛ در این وزن 8 کشتی‌گیر حضور دارند.

مسابقات رده‌بندی و فینال در حال حاضر شروع شده است.