رقابت های انتخابی تیم های ملی گراپلینگ و آلیش بانوان برای شرکت در رقابت‌های داخل سالن آسیا(ایندورگیمز) در ترکمنستان و مسابقات جهانی و آسیایی روز (چهارشنبه) سوم خردادماه در محل خانه کشتی شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، نایب رییس کشتی بانوان درباره مسابقات انتخابی تیم‌های ملی آلیش و گراپلینگ ، بیان‌ کرد: نخستین دوره رسمی انتخابی تیم‌های ملی آلیش و گراپلینگ سوم خرداد ماه برگزار خواهد شد و در حقیقت یک محک جدی برای کشتی‌گیران است. نفرات اول تا ششم قهرمانی کشور در این مسابقات حضور خواهند داشت و نفرات دوم تا ششم برای رسیدن به عنوان اولی تلاش خواهند کرد و نفر اول نیز باید با چنگ و دندان مبارزه کند تا مقام خود را حفظ کنند.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: نخستین مسابقه پیش‌رو حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان آلیش لهستان است که سوم تا هشتم مرداد ماه برگزار می‌شود و اولین رقابت گراپلینگ نیز مسابقات آسیایی هندوستان است که چهارم تا ششم شهریور ماه برگزار خواهد شد. برای حضور در قهرمانی جهان آلیش برگزاری سه دوره اردو در تهران پیش‌بینی شده است و اگر استانی تمایل داشته باشد می‌توانیم یک یا دو اردو را در استان‌ها برگزار کنیم.

نایب رییس کشتی بانوان درباره مربیان ارشد تیم‌های ملی آلیش و گراپلینگ بیان‌ کرد: در آلیش، مبتدی، فضلی و خسروی هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهده خواهند داشت و در گراپلینگ نیز حسینی به عنوان مربی ارشد خواهد بود و طبق ضوابط موجود مربیان تیم‌هایی که مقام‌های اول تا سوم مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی را به خود اختصاص دهند آنها به اردو دعوت خواهند شد.

منظمی در پاسخ به این سوال که دلیل بر کناری مهرپور از تیم‌ ‌ملی گراپلینگ چیست، بیان‌ کرد: عملکرد برای ما بسیار مهم است. کشتی رشته‌ای است که مربی تنها نمی‌تواند در کنار زمین حضور داشته باشد و تکنیک را نشان دهد ،‌ بلکه باید خود او نیز تن به تن شود و فنون را آموزش دهد. با توجه به این که سال گذشته ایرنا در کنار گراپلینگ بانوان حضور داشت و مشورتی که با او داشتیم تصمیم گرفتیم حسینی سکان هدایت تیم‌ ‌ملی را بر عهده بگیرد تا ان‌شاء‌الله عملکرد او را شاهد باشیم. برای تیم گراپلینگ در حال‌ رایزنی هستیم تا یک مربی برزیلی را دعوت کنیم.

او درباره مسابقات داخل سالن آسیا در ترکمنستان نیز، بیان‌ کرد: تیم آلیش را به پنجمین دوره مسابقات داخل سالن ترکمنستان اعزام خواهیم کرد که هم در بخش آلیش کلاسیک و آزاد رقابت خواهیم کرد و هم در ترکمن گوراش در دو بخش آزاد و فرنگی حضور خواهیم داشت.

نایب رییس کشتی بانوان درباره برگزاری کشتی کلاسیک که قرار بود تیر ماه برگزار شود نیز، بیان‌ کرد: به احتمال زیاد انتخابی کشتی کلاسیک مرداد ماه برگزار خواهد شد ، چرا که بستر سازی در این زمینه را به تازگی آغاز کرده‌ایم و مربیان به تازگی در حال‌ آموزش هستند تا ان‌شاء‌الله در سطح استان‌ها توزیع شوند و بتوانند ورزشکاران را آماده کنند.

مریم منظمی درباره برگزاری کلاس مربیگری کشتی کلاسیک نیز ، بیان‌ کرد: دو دوره به عنوان پیش نیاز کلاس مربیگری برگزار شد که در دوره نخست 36 شرکت کننده و در دور دوم 42 شرکت کننده حضور داشتند و گانا از اوکراین که قهرمان جهان نیز است به عنوان مدرس حضور داشت و قرار بر این است که نفرات قبول شده در این دوره برای کلاس مربیگری شرکت کند.

اما مهری مهرپور در گفت و گو با ایسنا، درباره برکناری خود بیان کرد: صلاح دانستند من نباشم ونظر منظمی این بود. مهم پیشرفت تیم ملی است اما به احتمال بسیار در رقابت های انتخابی در کنار شاگردانم در مسابقات حضور خواهم داشت.