تارنمای اسپانیایی مارکا در گزارشی در آستانه دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شش نکته را که رئال مادرید باید در دیدار برابر یوونتوس به آنها توجه کند، متذکر شده است.

به گزارش مرور نیوز از تارنمای اخبار ورزشی مارکا، رئال مادرید برای دوازدهمین بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا راه یافته است. ولی نکاتی وجود دارد که رئال باید در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا به آن توجه کنند.

*** دو گانه تاریخی
رئال مادرید می تواند اولین تیمی باشد که دو قهرمانی متوالی را کسب می کند. اما چهار تیم در راه دومین قهرمانی نتیجه منفی گرفتند.
در فصل رقابتهای 1993-1994 آ ث میلان در فینال بارسلونا را با نتیجه 4 بر صفر شکست داد و سال بعد با نتیجه یک بر صفر برابر آژاکس شکست خورد. یوونتوس با شکست تیم هلندی در ضربات پنالتی فاتح لیگ قهرمانان اروپا در فصل 1995-1996 شد. تیم ایتالیایی 12 ماه بعد با نتیجه سه بر یک برابر بروسیا دورتموند شکست خورد. در فصل مسابقات 2007-2008 منچستریونایتد با شکست چلسی فاتح جام شد، اما در سال بعد با شکست برابر بارسلونا نتوانست از قهرمانی خود دفاع کند.

قهرمانان جهانی
از زمان آغاز جام باشگاه های جهان، هیچ قهرمانی تاکنون در یک فصل فاتح لیگ قهرمانان اروپا نشده است.

** بازیکنان سابق
گونزالو هیگواین و سامی خدیرا قهرمانان سابق رئال مادرید در تیم یوونتوس خواهند بود و مشتاق شکست کهکشانی ها هستند.
اما زین الدین زیدان امیدوار است که آلوارو موراتا به شکست باشگاه قبلی خود کمک کند.

*** سال فرد
رئال مادرید در قرن کنونی هیچ گاه در سالهای فرد فاتح لیگ قهرمانان اروپا نشده است. آخرین قهرمانی آنها در سالهای فرد 1959 بوده است.

***تیم ایتالیایی
تاریخ می گوید که این بار نوبت قهرمانی یک تیم ایتالیایی است. قهرمانی اروپا هر هفت سال به ایتالیایی ها رسیده است. آخرین بار اینترمیلان در سال 2010 قهرمان شد. میلان در سال 2003 و یوونتوس در سال 1996 قهرمان شدند.

***پیراهن ارغوانی
رئال مادرید در دیدار فینال پیراهن ارغوانی بر تن خواهد کرد. کهکشانی ها دو بار در فصل جاری با این پیراهن شکست خوردند.
تیم های رئال مادرید و یوونتوس در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شنبه آینده ( 13 خرداد) به مصاف یکدیگر می روند. این دیدار در کاردیف در ولز برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1210**1584 مترجم - زهرا کورهلی*انتشاردهنده:مولوی