ساوت‌گیت قصد دارد از مدافع جوان منچسترسیتی و انگلیس در پستی دیگر استفاده کند.

به گزارش مرور نیوز، جان استونز گرچه در اولین فصل خود در منچسترسیتی زیرنظر گواردیولا عملکرد خوبی به ثبت نرساند اما به عنوان استعداد آینده انگلیسی‌ها شمرده می‌شود.

وی یکی از مدافعان برتر ساوت‌گیت برای بازی‌های تیم ملی بوده و باید دید در جام جهانی کدام زوج قلب خط دفاعی را در دست می‌گیرند.

در دیدار اسکاتلند و انگلیس که شنبه برگزار شد مربی سه‌شیرها از زوج «گری کیهیل» و «کریس اسمالینگ» استفاده کرد اما کاملا مشخص بوده که ستاره‌هایی چون «استونز»، «هیتون» و دیگر بازیکنان می‌توانند این چینش را تغییر دهند.

با تمام این تحلیل‌ها ساوت‌گیت در آخرین مصاحبه خود اظهاراتی داشت که کمی عجیب به نظر می‌رسید. وی به علت بازی با پای خوب مدافع پپ جایگاهی متفاوت را برای استونز معرفی کرد.

گرت ساوت‌گیت گفت: مطمئنم او می‌تواند در نقش هافبک تدافعی و کنترل کننده به تیم کمک کند. ما در تمرینات عملکرد وی را دیده‌ایم. در حقیقت جان پتانسیل بسیار بالایی داشته و با توجه به تسلطش نسبت به توپ تمام ویژگی‌های یک هافبک کنترل کننده را دارد.

وی ادامه داد: دفاع کردن یک مهارت بوده که همواره باید آن را آموخت. استونز نیز زیرنظر گواردیولا خوب آموزش دیده و با توپ خوب کار می‌کند.

امشب انگلیس در دیداری دوستانه میهمان فرانسوی‌ها خواهند بود و می‌توان انتظار داشت که ساوت‌گیت از این چینش استفاده کند.

البته باید در حالت کلی اظهار داشت که انگلیسی‌ها ستاره‌ای به نام «اریک دایر» را داشته که عملکردی خوب داشته است. باید دید این مربی در چه دیدارهایی از این تاکتیک استفاده کرده و چه اندیشه‌ای در سر دارد.