هر 4 شمشیرباز سابر ایران از صعود به مراحل بالایی مسابقه های قهرمانی آسیا بازماندند.

به گزارش مرور نیوز امروز پنج شنبه، تیم ملی شمشیربازی بانوان ایران با ترکیب نجمه سانچیان، کیانا باقرزاده، فائزه رفیعی و پریماه برزگر در رقابت های قهرمانی اسلحه سابر آسیا حاضر شد.

کیانا باقرزاده در دور گروهی 2 پیروزی کسب کرد و راهی مرحله بعد شد. باقرزاده در مبارزه بعدی خود برابر حریف تایلندی پیروز شد و به مرحله یک سی و دوم رسید اما در این مرحله به شمشیرباز ژاپنی باخت.
نجمه سازنچیان نیز در دور نخست یک پیروزی کسب کرد. او هم موفق شد حریف دور دوم خود از چین تایپه را شکست بدهد و به یک سی و دوم برسد اما او هم برابر شمیشیرباز مطرح کره جنوبی شکست خورد و از رسیدن به یک شانزدهم نهایی بازماند.

فائزه رفیعی نیز که بهترین نتیجه را در دور مقدماتی گرفت و چهار پیروزی کسب کرد در دور دوم با استراحت رو به رو شد. او برای صعود به مرحله یک شانزدهم نهایی برابر حریف هندی قرار گرفت اما مغلوب شد.

پریماه برزگر که در دور مقدماتی دو شمشیرباز را از پیش رو برداشت در دوم به نماینده چین تایپه باخت.

بنابراین هر 4 شمشیرباز ایران از صعود به مراحل بالای مسابقه های قهرمانی آسیا بازماندند هرچند صعود سه دختر به مرحله یک سی و دوم ارزشمند بود.
بانوان سابریست به کار خود در رقابت های قهرمانی آسیا پایان دادند. در ادامه رقابت های قهرمانی آسیا تیم ملی شمشیربازی بانوان در دو اسلحه فلوره و اپه به مصاف حریفان خواهند رفت.

مسابقه های شمشیربازی قهرمانی آسیا از تاریخ 25 تا 30 خردادماه به میزبانی هنگ کنک برگزار می َشود.