فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گزارشی از کیفیت مسابقات جهانی جوانان جهان ارائه کرد که در آن از رضا بیرالوند ملی پوش ایران به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران حاضر در مسابقات نام برد.

به گزارش مرور نیوز، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) گزارشی از کیفیت مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان که از امروز (جمعه) در توکیوی ژاپن آغاز شده است، ارائه کرد.

سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نوشت:

265 ورزشکار (۱۰۸ دختر و 157 پسر) از 50 کشور رقابت خود را از امروز در پایتخت ژاپن آغاز کردند. تعداد کشورهای شرکت کننده در بخش دختران 31 کشور و در بخش پسران 45 کشور است.

اولین دوره رقابت جوانان در سال 1975 و در مارسی برگزار شد، اما رکورد بیش‌ترین کشور شرکت کننده مربوط به رقابت‌های سال 2007 بود که در پراگ چک 49 کشور در مسابقات قهرمانی جوانان جهان شرکت داشتند. اکنون در ژاپن تعداد کشورها بیش‌تر شده است.

بزرگ‌ترین وزنه‌بردار شرکت کننده در این دوره از رقابت‌ها 20 سال سن دارد و جوان‌ترین ورزشکار شرکت کننده نیز متولد سال 2002 است.

در مورد کیفیت رقابت‌ها هم مدال‌آوران جهان و المپیک در این رقابت‌ها حضور دارند.

در بخش مردان دارنده مدال برنز دسته 56 کیلوگرم قهرمانی جوانان آسیا 2016 و قهرمان دسته 62 کیلوگرم نوجوانان جهان 2015 حضور دارند.

هیجان انگیزترین رقابت را در دسته 69 کیلوگرم شاهد خواهیم بود که کلارنس کامینگز از آمریکا ، دارنده سه مدال طلای قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان با لوزانو ماسکوئرا از کلمبیا و قهرمان نوجوانان جهان در سال 2015 رقابت نزدیکی را خواهند داشت.

در دسته 77 کیلوگرم یوسن لوپز از کلمبیا رکوردار نوجوانان جهان و قهرمان جوانان جهان در سال 2015 انتظار می‌رود که عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان دهد.

در دسته 94 کیلوگرم ورزشکاران بسیار خوبی حضور دارند. پیروهوف، دارنده مدال برنز قهرمانی جوانان اروپا در سال ۲۰۱۷، فرخ سوبیروف از ازبکستان، قهرمان آسیا در سال 2017 و قهرمان جوانان جهان در سال گذشته نمونه‌ای از این نفرات هستند.

در دسته 105 کیلوگرم هم رضا بیرالوند، نفر سوم جوانان جهان در سال ۲۰۱۶، سامول گاسپاریان از ارمنستان و داتو ختسوریانی از گرجستان رقابت می‌کنند.

در دسته فوق‌ سنگین هم شاخص‌ترین چهره سیمون مارتیروسیان ارمنی است که دارنده مدال المپیک ریو و قهرمان جهان و اروپا است.