در ادامه رقابت های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگار امام (ره) در قم تیم های ایران الف، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان با شکست رقیبان خود به مرحله نیمه نهایی مسابقات راه پیدا کردند.

به گزارش مرور نیوز، پس از برگزاری 32 دیدار مقدماتی تیم های ایران الف، ارمنستان، ترکیه و آذربایجان به ترتیب از گروه یک تا چهار با غلبه بر تیم های حریف به عنوان تیم اول گروه به مرحله نیمه نهایی راه یافته و باید برای راه یابی به فینال با هم به رقابت بپردازند.
همچنین از گروه اول تیم 'ایران ب' و از گروه دوم 'تیم ایران ج' و از گروه سوم 'تیم ایران توسعه' و از گروه چهارم نیز تیم تاجیکستان رتبه دوم را به دست آوردند.
در دیدار نیمه نهایی تیم های ایران الف با ارمنستان و ترکیه نیز باید با آذربایجان رقابت می کنند.
نتایج نهایی مسابقات در مقدماتی به شرح زیر است.
در مسابقات مقدماتی در گروه اول، ایران الف با نتیجه 8-بر 2 ایران ب را مغلوب کرد و قرقیزستان با نتیجه 7 بر 3 از سد فنلاند گذشت، ایران ب نیز با نتیجه 9 بر 1 فنلاند را مغلوب کرد.
تیم ایران الف با نتیجه 10 بر صفر گرجستان را و با همین نتیجه قرقیزستان را شکست داد.
ایران ب با نتیجه 9 بر 1 گرجستان را، ایران الف با نتیجه 8- بر 2 فنلاند را، گرجستان با نتیجه 8 بر 2 قرقیزستان را و ایران ب با نتیجه 10 بر صفر قرقیزستان را و فنلاند با نتیجه 7 بر 3 گرجستان را شکست دادند.
در گروه دوم نیز ارمنستان با نتیجه 6 بر 4 بلغارستان را شکست داد و ایتالیا به امتیاز مثبت 22 بر 19 تیم استان قم را مغلوب کرد و ارمنستان با نتیجه 8 بر 2 ایران ج را شکست داد.
در همین گروه نیز ایران ج با نتیجه 9 بر 1 استان قم را و ارمنستان با نتیجه 10بر صفر ایتالیا را و ایران ج با نتیجه 6 بر 4 بلغارستان را شکست دادند و تیم ارمنستان با نتیجه 9بر 1 تیم قم را مغلوب کرد و تیم ایران ج با نتیجه 8 بر 2 از سد ایتالیا گذشت،
بلغارستان نیز با نتیجه 9 بر 1 ایتالیا را شکست داد و بلغارستان با نتیجه 6 بر 4 از سدقم عبور کرد.
در گروه سوم این رقابت ها نیز تیم ترکیه با نتیجه 7بر 3 ایران توسعه را و اوکراین با نتیجه 6 بر 3 منتخب غرب آسیا را شکست داد.
ایران توسعه با نتیجه 10بر صفر منتخب غرب آسیا را شکست داد و تیم ترکیه با نتیجه 10بر صفر اوکراین را مغلوب کرد، تیم ترکیه با نتیحه 9بر 1 غرب آسیا را و تیم ایران توسعه با نتیجه10بر صفر اوکراین را از پیش روی برداشت.
در گروه چهارم این مسابقات نیز آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر عراق را وتاجیکستان با نتیجه 6 بر 4صربستان را شکست دادند، تیم آذربایجان با نتیجه 8 بر 2 از سد تاجیکستان گذشت و تیم عراق با نتیجه 7 بر 3 صربستان را مغلوب کرد، تیم آذربایجان با نتیجه 1 بر صفر صربستان را مغلوب کرد.
در این مسابقه همچنین تیم تاجیکستان با نتیجه 6 بر 4 از سد تیم عراق گذشت.
مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام یادگار امام راحل با حضور تیم هایی از 14 کشور جهان و پنج تیم از جمهوری اسلامی ایران امروز در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم آغاز و امشب به پایان می رسد.