محمد طیبی کاپیتان فصل قبل استقلال خوزستان با تیم القطر قرارداد بسته و باید او را دهمین بازیکنی که مستقیما از فوتبال خوزستان لژیونر شده اند، دانست.

به گزارش مرور نیوز، محمد طیبی کاپیتان فصل قبل استقلال خوزستان که در تمرینات پارس جنوبی جم حضور یافته بود، به یکباره سر از دوحه در آورد و با تیم القطر قرارداد امضا کرد تا دهمین فوتبالیست خوزستانی لقب بگیرد که مستقیما از فوتبال خوزستان لژیونر می شوند.


در زیر بازیکنانی که به طور مستقیم از فوتبال خوزستان لژیونر شده اند را مرور می کنیم:

1-ایمان مبعلی از فولاد خوزستان به الشباب امارات
2- حسین کعبی از فولاد خوزستان به السد قطر / از فولاد خوزستان به الامارات امارات
3-سیروس نعمتی نژاد از استقلال اهواز به القادسیه کویت
4-ابراهیم تهامی از استقلال اهواز به الساحل کویت
5-علی نیکویی از نفت آبادان به مالمو سوئد
6-اسماعیل کشتکار از صنعت نفت آبادان به مالمو سوئد
7- قاسم فلاح زاده از تاج آبادان به السالمیه کویت
8- علی فیروزی از صنعت نفت آبادان به السد امارات
9- رحیم زهیوی از استقلال خوزستان به الشحانیه قطر

*بازیکنانی چون احمد ملاعلی و فرهاد توکلی نیز از تیم ملی حفاری اهواز به تیم هایی چون السد قطر، نفت عراق برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان فوتسال آسیا دعوت شدند.

*البته بازیکنان دیگری بوده اند که از فوتبال خوزستان به لیگ های بسیار پایین تر چون عراق و تایلند سفر کرده اند، به عنوان مثال میلاد زنید پور از نفت مسجدسلیمان به اربیل عراق یا حضور بازیکنانی چون تیمور زبده، زبیدی، عبدالله کلاه کج، قاسم نژاد و ... در تایلند.

و همچنین بازیکنان خوزستانی دیگری نیز در اروپا و یا تیم های آسیایی بازی کرده اند که در این متن تنها آنهایی مورد نظر بودند که از خوزستان مستقیم به کشورهای دیگر رفته اند؛ بازیکنانی چون سهراب بختیاری زاده، علی موسوی، مسعود شجاعی، پژمان منتظری، مجید بشکار، ابراهیم قاسم پور، برزگری سابقه حضور در لیگ های خارج از ایران را دارند.