بانوی رکورد دار 10 هزار متر ایران برای رکوردشکنی در رقابت های آتی برنامه ریزی کرده است.

به گزارش مرور نیوز، پریسا عرب دونده دوی 10 هزار متر بانوان ایران موفق شد در جریان برگزاری مرحله دوم رقابت های دو و میدانی قهرمانی باشگاه های کشور، رکورد ملی و باشگاهی 10 هزار متر ایران را بشکند. پای صحبت های دونده ای نشستیم که برای تحقق اهدافش از شهر خود (اراک) به تهران آمد تا از امکانات پایتخت برای موفقیت هایش بهره مند شود. او در خصوص چگونگی رکورد شکنی اش می گوید: « شهرم را به قصد ادامه تحصیل و استفاده از امکانات بهتر برای پیشرفت در دو و میدانی ترک کردم و به تهران آمدم. با توجه به مشکلاتی هم که در اینجا وجود دارد توانستم با تمرینات سخت و برنامه هایی که از راه دور از اشکان غلامی (مربی ام) می گرفتم، در فاصله یک سالی که در پایتخت هستم قهرمان دوی بزرگ بین المللی پارس تهران شوم و 4 بار هم رکورد شکنی کنم. من موفق شدم 2 بار رکورد ملی و 2 بار هم رکورد باشگاهی 10 هزار متر را بشکنم که از این بابت خیلی خوشحالم. »

رکورد دار 10 هزار متر بانوان ایران در ادامه گفت: « شرایط مسابقه لیگ خیلی برایم مهم بود و برای ارتقای رکورد آمده بودم و قصد داشتم رکورد ملی 5000 متر را هم بزنم. البته به رکورد خانم ابراهیمی خیلی نزدیک شدم و ناگفته نماند من در تهران و فاصله زیاد با رقبایم توانستم رکوردهای خوبی در هر دو ماده 5000 متر و 10 هزار متر ثبت کنم که در مقایسه با شرایط مسابقات برون مرزی که قهرمانانی چون خانم ابراهیمی داشتند قابل مقایسه نیست. یقینا در صورت حضورم در رقابت هایی که سطحی فراتر از مسابقات داخلی دارد می توانم نتایج مطلوب تری کسب کنم که برای دو و میدانی بانوان ایران سند موفقیت به شمار خواهد رفت.»

عرب با اشاره به به اینکه توانایی موفقیت در مسابقات برون مرزی را دارد گفت: « خیلی دوست دارم به عنوان یک ورزشکاری که لباس تیم ملی را بر تن دارد برای میهنم افتخار آفرینی کنم. از مسئولین فدراسیون تقاضا دارم که برای یک بار هم که شده به من اعتماد کنند و به اردوهای تدارکاتی تیم ملی دعوتم کنند. من توانایی ثبت رکوردهای به مراتب بهتر از حال و حتی کسب موفقیت های برون مرزی را دارم . باید در شرایط مسابقات خاص قرار بگیرم تا رکورد و نتیجه خاص هم ثبت کنم.»

وی در پایان در خصوص برنامه های آتی گفت: « برنامه هایم را برای ثبت یک رکورد جدید دیگر در 5000 متر و 10 هزار متر در مرحله نهایی رقابت های لیگ گذاشته ام و می خواهم بازهم رکورد بزنم. از فدراسیون و سازمان تیم های ملی می خواهم نگاهی متفاوت تر از پیش به دوهای استقامت بانوان داشته باشند. ما پتانسیل موفقیت در آسیا را داریم و فقط توجه و حمایت می خواهیم. »