سرمربی اسبق تیم ملی جودو اظهار کرد: ملایی یک شبه به چنین سطحی در جودو دنیا نرسیده است و اکنون برای حفط روند خوبش به مربی سطح بالا نیاز دارد.

  به گزارش مرور نیوز، مسعود حاجی آخوندزاده درباره وضعیت برگزاری لیگ جودو بیان کرد: تعداد تیم های لیگ نسبت به سال های گذشته کمتر شده است، اما تاکنون به اهداف مدنظر فدراسیون از برگزاری این رقابت ها نرسیده ایم چرا که در سال های پیش لیگ پویایی تری داشتیم. البته برگزاری این مسابقات با هر کیفیتی در بعد قهرمانی به جودو کمک می کند و امیدوارم در آینده سطح کیفی لیگ افزایش یابد.

او ادامه داد: رقابت ملی پوشان و نفرات جوان در لیگ اهمیت زیادی دارد، اما باید وضعیت رقابت ها بهتر شود و تیم ها بیشتر بتوانند به جودو کشورمان کمک کنند.

حاجی آخوندزاده درمورد آخرین وضعیت تیم جودو نفت مسجد سلیمان تصریح کرد: تیم ما شرایط خوبی دارد و با توجه به پتانسیل محدودی که از لحاظ مالی داریم تاکنون نتایج خوبی در لیگ جودو گرفته ایم. در ضمن پخش زنده رقابت ها منجر به جلوه بیشتر جودو می شود.

او درباره تاثیرگذاری کم مربیان تیم ملی جودو در درخشش ماه های اخیر سعید ملایی گفت: ملایی یک شبه به چنین سطحی نرسیده است و اکنون هم برای حفط روند خوبش به مربی نیاز دارد تا بتواند زیرنظر او در زمان مناسب به اوج آمادگی برسد و در مواقع حساس از هدایت مربی بهره مند شود. جودوکاران ما باید تجارب خود را با حضور در رقابت های معتبر افزایش دهند و مربیان هم باید دانش خود را ارتقا دهند.

سرمربی سابق تیم ملی جودو درباره انتقادات کارشناسان نسبت به رزومه منصوری، سرمربی فعلی این تیم گفت: از آنجاییکه که مدتی است از بدنه فدراسیون جودو دور هستم نمی توانم درباره انتخاب منصوری اظهار نظر کنم. حتما رئیس فدراسیون دلیل موجهی برای این کار داشته است. با این وجود کارنامه یک فرد در انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی جودو تاثیر زیادی دارد.

آخوندزاده افزود: در سال های اخیر بیشتر درگیر درس و زندگی ام بودم و با مسئولان فدراسیون ارتباطی نداشتم، اما هر زمان محمد درخشانبخواهد تجارب و نظراتم را به عنوان یک کارشناس در اختیار رئیس فدراسیون قرار می دهم چراکه همه اهالی جودو باید کمک کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد.

پیشکسوت جودو کشورمان در پایان گفت:رقابت های لیگ جودو طبق برنامه ای مشخص برگزار می شود و امیدوارم در هفته های آتی سطح کیفی مسابقات افزایش یابد.