تیم های حاضر در رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان با موافقت اتحادیه جهانی کشتی می توانند با سه کشتی گیر خارجی قرارداد امضا نمایند.

به گزارش مرور نیوز، با پیشنهاد ایران و موافقت اتحادیه جهانی کشتی با توجه به افزایش اوزان از هشت وزن به ده وزن در مقررات جدید کشتی دنیا، هر تیم می تواند در رقابت های جام باشگاه های جهان به جای دو کشتی گیر با سه کشتی گیر خارجی قرارداد امضا کرده و از آن ها در ترکیب خود استفاده کند.

تیم های بیمه رازی جویبار و ایزی پایپ کاشان در رشته کشتی آزاد و بیمه رازی وسیناصنعت ایذه در کشتی فرنگی به ترتیب بعنوان تیم های برتر لیگ کشتی آزاد و فرنگی ایران در سال 1396 مجوز حضور در این مسابقات را دارند.

بر اساس دعوتنامه اعلامی رقابت های جام باشگاه های جهان، تیم های فوق روزهای 20 تا 22 آبان ماه فرصت دارند، تا نسبت به معرفی کشتی گیران، کادر فنی و سرپرستی مربوطه مطابق ضوابط و مستندات لازم و همچنین مدارک مربوط به نفرات فوق الذکر جهت صدور آیدی کارت و نیز مستندات مربوط به پرداخت لایسنس کشتی گیران ذیربط اقدام نمایند.

گفتنی است این مسابقات در 10 وزن 57، 61، 65، 70، 74، 79، 86، 92، 97، و 126 کیلوگرم با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می شود و در صورت حضور 6 تیم، مسابقات در یک گروه، 6 تا 10 تیم در دو گروه و بالاتر از 10 تیم در چهار گروه برگزار می شود.
در صورت برگزاری مسابقات در چهار گروه، تیم های برتر هر گروه مسابقات نیمه نهایی را برگزار و تیم های پیروز به دیدار فینال راه یافته و تیم های بازنده دیدار رده بندی را برگزار می کنند و این روند برای تیم های دوم هر گروه نیز برای مشخص شدن تیم های راه یافته به دیدارهای کسب مقام پنجم تا هشتم نیز برگزار خواهد شد و مسابقات کسب مقام نهم و دهم نیز بین تیم برتر سوم هر گروه برگزار می شود.
این پیکارها برابر آخرین قوانین داوری اتحادیه جهانی کشتی در سال 2017 برگزار و داوران درجه بین المللی مجوز قضاوت در این مسابقات را دارند.

چهارمین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان به ترتیب روزهای ۱۶ و ‍۱۷ آذر و ۲۳ و ۲۴ آذرماه به میزبانی کشورمان برگزار می شود.