هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال فردا با شش دیدار برگزار می شود که تیم‌های هاوش و شمس در بازی‌های خانگی برای یک سهمیه باقی مانده مرحله پلی‌آف لیگ برتر تلاش می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، هفته یازدهم و پایانی دور برگشت لیگ برتر والیبال روز یکشنبه 15 بهمن ماه با شش دیدار در شهرهای تهران (دو دیدار)، آمل، ارومیه، ورامین و گنبد به صورت همزمان پیگیری می شود.

در نخستین مسابقه این هفته و در سالن والیبال فدراسیون تیم شمس میزبان رعد پدافند کاشان است. شمس با هشت برد و 20 امتیاز در رتبه هشتم است و برای صعود به مرحله پلی آف باید حریف خود را شکست دهد تا بدون توجه به نتیجه دیدار شهر گنبد صعود شمسی‌ها مسجل شود.

رعد پدافند کاشان نیز آخرین دیدار خود را در لیگ برتر سال جاری انجام می دهد و به دلیل قرار داشتن در رتبه دوازدهم به لیگ دسته یک سقوط می کند و نتیجه دیدار با شمس در سرنوشت این تیم تاثیر نخواهد داشت.

تیم هاوش گنبد که هم اکنون با هفت برد و 19 امتیاز در رتبه نهم جدول قرار دارد، در سالن المپیک گنبد میزبان خاتم اردکان است. گنبدی ها برای صعود به مرحله پلی آف باید فاتح این دیدار و امیدوار باشند که شاگردان فرهاد نفرزاده در تهران شمس را شکست دهند.

از سوی دیگر خاتم اردکان هم اکنون با 11 برد و 30 امتیاز در جایگاه هفتم جدول است و برد و باخت این تیم در جایگاهش تغییر ایجاد نخواهد کرد و طبیعی است که عباسعلی میرحسینی توان تیم خود را برای مرحله پلی آف حفظ کند.

خانه والیبال تهران در هفته پایانی لیگ برتر میزبان دیدار بانک سرمایه و ساری 21 است. بانک سرمایه که صدرنشینی اش در دور مقدماتی دو هفته پیش قطعی شد، در مرحله پلی آف به دیدار یکی از تیم های هاوش یا شمس می رود. شاگردان مصطفی کارخانه این هفته در خانه والیبال تهران به دنبال نوزدهمین برد خود در این رقابت ها هستند تا در صورت پیروزی برابر نماینده ساری با 57 امتیاز به کار خود در دور مقدماتی پایان دهند.

ساری 21 نیز با پنج برد و 20 امتیاز در رتبه یازدهم قرار دارد و جدال با صدرنشین آخرین دیدار این تیم در لیگ برتر سال 96 است و در صورت شکست برابر بانک سرمایه به لیگ دسته یک سقوط خواهد کرد و در صورت پیروزی باید منتظر نتیجه شهرداری ارومیه بماند.

سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آمل میزبان چهارمین دیدار هفته پایانی لیگ برتر والیبال است که شاگردان بهروز عطایی سرمربی کاله میزبان پیکان تهران هستند. پیکانی ها که امسال حضور مناسب و در شان باشگاه خود نداشتند، در این دیدار به دنبال چهاردهمین برد خود در این رقابت ها هستند.

پیکان با 13 برد و 39 امتیاز در رتبه چهارم جدول قرار دارد و در صورت شکست احتمال اینکه این رتبه را به شهرداری ورامین بدهد، وجود دارد. پیکانی ها برای اینکه در مرحله پلی آف میزبان دو مسابقه باشند باید فاتح جدال با کاله مازندران در هفته پایانی دور مقدماتی باشند.

کاله مازندران نیز با 12 برد و 36 امتیاز در رتبه ششم قرار دارند و در صورت پیروزی سه امتیازی برابر پیکان امکان صعود دو پلی‌ای نیز خواهند داشت زیرا با پیکان از نظر امتیاز و برد برابر می‌شوند و باید دید میانگین ست برده آنان چگونه می‌شود.

سالن غدیر ارومیه این هفته آخرین میزبانی در لیگ برتر سال 96 را خواهد داشت و نماینده این شهر میزبان نارنجی پوشان سایپا خواهند بود. سایپا با 16 برد و 47 امتیاز در جایگاه دوم است اما هنوز این جایگاه برای نارنجی پوشان قطعی نیست و با شکست نماینده ارومیه قطعی می شود.

شهرداری ارومیه نیز با 6 برد و 20 امتیاز در رتبه دهم جدول قرار دارد و امیدی هم به صعود ندارد و در آخرین مسابقه تنها برای اثبات توانایی به میدان می رود. البته این نگرانی برای ارومیه هست که در صورت شکست مقابل سایپا و پیروزی ساری برابر بانک سرمایه به لیگ دسته یک سقوط کند.

آخرین دیدار دور مقدماتی لیگ برتر والیبال در شهر ورامین برگزار می شود و شهرداری این شهر میزبان همنام تبریزی است. ورامین با 12 برد و 37 امتیاز در رتبه پنجم جدول است و در هفته پایانی دور مقدماتی با هدف کسب رتبه چهارم جدول به میدان می رود که در مرحله نخست پلی آف دو میزبانی از سه دیدار به دست آورد.

شهرداری تبریز نیز با 16 برد و 44 امتیاز در رتبه سوم جدول است و برای کسب رتبه دوم تلاش می کند تا حریف خاتم اردکان در مرحله نخست پلی آف شود.

برنامه کامل هفته بیست و دوم لیگ برتر والیبال مردان

تهران، سالن فدراسیون والیبال(ساعت 17): شمس - رعد پدافند کاشان

تهران، خانه والیبال(ساعت 17): بانک سرمایه - ساری 21

آمل، سالن پیامبر اعظم(ساعت 17): کاله مازندران - پیکان تهران

ارومیه، سالن غدیر(ساعت 17): شهرداری ارومیه - سایپا تهران

ورامین، سالن شهید گل عباسی(ساعت 17): شهرداری ورامین - شهرداری تبریز

گنبد، سالن المپیک(ساعت 17): هاوش گنبد - خاتم اردکان