وقتی صحبت از وزنه برداری به میان می آید، تمامی مردم به یاد دوران طلایی قهرمان جهان حسین رضازاده می افتند و مدال های رنگین المپیک و آسیایی این ورزش که با دستان پر توان ورزشکاران، باعث پیشرفت چشم گیری در ایران و جهان شده است.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، امروز در محل هیات وزنه برداری استان تهران نشستی با حضور نکومنش، فرهادی و سایر حوزه های هیات شهرستان ها برگزار شد که بازخورد قابل قبول و جالبی به همراه داشت.

در ادامه این نشست فرهادی ریاست هیات وزنه برداری استان تهران افزود: مباحث آموزشی را به طور جدی باید دنبال کرد و از تمامی بازوان هیات برای رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت نهایت استفاده را جهت اجرایی شدن هر چه بهتر برنامه ها پیش گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: ورزش وزنه برداری با اینکه به عنوان یکی از مدال آورترین ورزش ها است اما مظلوم واقع شده و از طرفی در این رشته تهیه وسایل مورد نیاز برای تمرین ورزشکاران بسیار پر هزینه است که تمام سعی اعضای هیات تهران این است که با موجودیت حاضر حداقل را برای ورزشکاران تامین خواهیم کرد.

فرهادی در خصوص جمع باشگاه ها و هیات شهرستان ها گفت: به هر نحوی که ممکن باشد به هیات زیر مجموع کمک خوایم کرد و همچنین به باشگاه داران این امکان را خواهیم داد تا بتوانند با تمام ظرفیت های موجود تعداد ورزشکاران تهرانی را از 200 نفر به تعدادی بالاتر برسانند.

در ادامه نشست هم اندیشی هیات وزنه برداری تهران مسوول کمیته آموزش درباره کلاس های مربیگیری عنوان نمود: در کلاس مربیگیری درجه 3، تعداد 20 نفر موفق به اخذ مدرک شده اند که انتظار می رود روز به روز به تعداد مربی ها اضافه شود.

وی در ادامه نوید برگزاری کلاس های دانشگاهی به صورت علمی در دانشگاه های خصوصی را به جامعه وزنه برداری دادند و اضافه کردند که به زودی مسابقات بین دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

در پایان نکومنش، نایب رئیس هیات وزنه برداری تهران بیان کرد: خوشبختانه امروزه دنیا به وسیله فکرها و ایده های تازه رو به رشد خواهد رفت و ما در ورزش وزنه برداری چه در زمینه اجرایی چه ورزشی شاهد جوانگرایی بودیم و خواهیم بود.

وی در خصوص برنامه های بازی های آسیایی 2018 و المپیک 2020  ادامه داد: ما کمیته های گوناگونی جهت رشد سریع و پیشرفت جدی در این ورزش تشکیل دادیم که می توان به کمیته جوانان و روابط بین الملل اشاره داشت که با حضور جوانانی همچون اردوان میرزاآقابیک با یک ایده خوب و قابل قبولی در حال اجرای برنامه های 2018 و2020 هستیم.

نکومنش گفت: ما در حد تمرینی و مسابقاتی، تجهیزاتی به هیات شهرستان ها دادیم آن هم در شرایطی که هنوز بودجه ای دریافت نکرده ایم و سعی کردیم همیشه جذب سرمایه داشته باشیم تا حد ممکن، اما متاسفانه برخی دوستان کم لطفی می کنند و با امکانات کم موجود به دنبال حاشیه سازی می باشند که بنده معتقد هستم انتقاد بجا سازنده است و انتقاد نابجا مخرب، امیدواریم به زودی در ورزش پایتخت شاهد حضور مشارکت حداکثری باشیم و نسل طلایی تازه نفسی به ورزش وارد شود.

در آخر جلسه از دو ورزشکار جوان مدال آور جهان تقدیر شد و جوایزی از سوی هیات به مدال آوران تقدیم شد.