تیم فوتسال ایران در رقابت های جام جهانی فوتسال 2016 آغاز نا امید کننده داشت اما رفته رفته بازی های بهتری به نمایش گذاشت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری موج ایران در گروه F رقابت ها با اسپانیا، جمهوری آذربایجان و مراکش هم گروه بود.

در اولین دیدار ایران در مقابل اسپانیا به میدان رفت که با نتیجه 5 بر یک این دیدار را واگذار کرد. این نتیجه جامعه ورزشی ایران را شوکه کرد. در دیدار دوم ایران به مصاف مراکش رفت که این دیدار با نتیجه 5 بر 3 به نفع ایران به پایان رسید.

در دیدار دوم بازیکنان تیم ملی کشورمان بهتر از بازی اول ظاهر شدند اما برد خفیف در مقابل تیم نه چندان مطرح مراکش امید را از جامعه ورزشی و مردم گرفت و نهایت دید برای ادامه راه در جام جهانی را حذف از دور اول مسابقات حذفی می دانستند.

ایران در بازی سوم خود به مصاف جمهوری آذربایجان رفت. دیداری حساس برای مشخص شدن جایگاه در رده بندی گروه و در نهایت مشخص شدن حریف هر یک از تیم ها در  مرحله حذفی.

ایران در این دیدار با یک برد می توانست در مرحله حذفی به مصاف تایلندی برود که بارها این تیم را شکست داده است. 

بازی دو تیم ایران و آذربایجان با تساوی به پایان رسید تا فوتسالیست های ایران راه سخت را برای ادامه مسیر انتخاب کنند و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف برزیل برود.

برزیل که با سه برد برابر تیم های اوکراین استرالیا و موزامبیک به مرحله بعد صعود کرده بود، بازی راحتی را مقابل ایران متصور بود. 

جام جهانی فوتسال

بازی ساعت 2 بامداد اول مهر 1395 آغاز شد. شاید کمتر کسی انتظار صعود ایران را از این مرحله پیش بینی می کرد. ایران در هر بازی که از افتتاحیه مسابقات می گذشت بهتر بازی می کرد و این مورد در بازی مقابل برزیل نیز مشهود بود.

فالکائو ستاره برزیلی انتظار این را نداشت که بازی خداحافظیش از تیم ملی برزیل و آخرین مسابقه در دوران حرفه ایش در مقابل ایران باشد. شیرمردان تیم فوتسال کشورمان در این دیدار با اینکه چند بار عقب افتادند با تلاش و غیرت توانستند در نهایت بازی را 3 بر 3 مساوی به پایان برسانند و سپس در ضربات پنالتی 3 بر 2 برزیل را شکست دهند و به مرحله ی بعد صعود کنند.

جام جهانی فوتسال

این بازی برای ایران و همچنین فالکائو برزیل به یاد ماندنی بود. در آخر بازی بازیکنان تیم ملی کشورمان به تشویق فالکائو پرداختند و او را بالای دست برده و لحظاتی به یاد ماندنی برایش رقم زدند.

ایران پس از عبور از برزیل در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف پاراگوئه رفت.پاراگوئه در مرحله گروهی با تیم های ایتالیا، ویتنام و گواتمالا هم گروه بود که با دو برد و یک باخت به عنوان تیم دوم به مرحله یک هشتم صعود کرد. در مرحله یک هشتم به مصاف تیم کلمبیا رفت که در وقت های معمول بازی با نتیجه 0 بر صفر به پایان رسید و توانست در ضربات پنالتی 3 بر دو کلمبیا را حذف کرده و به مرحله بعد صعود کند.

ایران با برد در این دیدار می توانست به جمع چهار تیم برتر جام جهانی برود.

جام جهانی فوتسال

ایران در این دیدار کاملا سوار بر بازی بود و موقعیت های زیادی را از دست داد. یکی از مشکلات ایران در این دیدار خوردن راحت گل از تیم پاراگوئه بود. زمانی که تمام آمار ها نشان از برتری ایران می داد گل اول را دریافت کرد، سپس با آوردن فشار بیشتر توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما در نهایت در دقایق پایانی نیمه اول گل دیگری دریافت کرد تا بازنده نیمه اول را سپری کند.

در نیمه دوم دو تیم به تساوی سه بر سه رسیدند و بازی به وقت اضافه کشیده شد.

ایران همچنان تیم برتر زمین بود اما نمی توانست در نتیجه تغییری ایجاد کند که در نهایت 25 ثانیه مانده به پایان بازی توانست مزد بازی برتر خود را گرفته و گل برتری را وارد دروازه تیم پاراگوئه وارد کند و به مرحله نیمه نهایی صعود کند.

ایران در مرحله نیمه نهایی 3:30 بامداد چهارشنبه 7 مهر ماه به مصاف روسیه خواهد رفت. روسیه که با قرعه ای آسان به این مرحله از مسابقات رسید از لحاظ بدنی به دلیل عدم فشار زیاد بر روی این تیم آماده تر از ایران به نظر می رسد. روسیه در مرحله گروهی با تیم های تایلند، مصر و کوبا بازی کرد و توانست با سه برد به مرحله بعد صعود کند.در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ویتنام رفت که این تیم را به راحتی از پیش رو برداشت، سپس در مرحله یک چهارم اسپانیا را 6 بر دو از پیش رو برداشت و در مرحله نیمه نهایی به ایران رسید.

آمار ها و نتایج بازی های روسیه با کوبا و اسپانیا نشان از برتری این تیم دارد(حداقل بر روی کاغذ). این تیم کوبا را 7 بر یک شکست داد، کوبا با پاراگوئه مساوی کرد و ایران به زحمت توانست پاراگوئه را از پیش رو بردارد.

همچنین ایران در بازی مقابل اسپانیا 5 بر یک بازی را واگذار کرد و روسیه توانست به راحتی اسپانیا را از پیش رو بردارد.

تیم فوتسال روسیه

همچنین روسیه پس از برزیل بهترین خط حمله را با 32 گل زده به خود اختصاص داده است. ایران در این دوره از مسابقات 17 گل وارد دروازه حریفان کرده است.

روسیه 266 شوت به سمت دروازه حریفان زده که از این تعداد 98 شوت درون چارچوب بوده (39 درصد شوت ها درون چارچوب بوده است)و ایران با 198 شوت پایین تر از روسیه قرار گرفته است. 71 شوت ایران درون چارچوب بوده است(35 درصد شوت ها درون چارچوب بوده است).

ایران و روسیه 25 بار در رقابت های مختلف با هم روبرو شدند که ایران از 5 برد کسب کرده است در مقابل روسیه 10 بازی مقابل ایران به پیروزی رسیده و 10 بازی نیز با نتیجه تساوی به پایان پایان یافته است.

تمامی آمارها برتری روسیه نسبت به ایران را نشان می دهد و شاید انتظار این که ایران از این مرحله نیز صعود کند و برای اولین بار به فینال جام جهانی فوتسال برسد دور از ذهن است. 

اما نکته ی مثبت در این مسابقات که مردم را ساعت 3:30 بامداد بیدار نگه می دارد تا به امید برد کشورشان بازی را مستقیم نگاه کنند، سیر صعودی و مثبت عملکرد تیم ملی کشورمان باشد. تیمی که بازی به بازی بهتر شد و پس از برد برزیل با روحیه ای مضاعف به مسابقات ادامه داد.