کشتی گیر سابق تیم ملی گفت: این دومین دوره ای است که در مسابقات ACB شرکت می کنم و قطعا بازی مشکلی را پیش رو دارم از آنجا که دنیل در UFC چندین سال است قهرمانی را به دوش می کشد کار برایم در روسیه کمی دشوار است اما برای گرفتن رنکینگ بالا باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارم.

به گزارش مرور نیوز، امیر علی اکبری کشتی گیر سابق تیم ملی که به ورزش MMA رو آورده در این ورزش همانند ورزش کشتی  ظاهر شد و توانست پله های ترقی را طی کند این ورزشکار روز شنبه برای مسابقه با دنیل امیلیان چنکو قهرمان 5 دوره UFC  به روی رینگ می رود تا در صورت پیروری بتواند رنکینگ بالاتر را بگیرد،پیش از ترک تهران با این قهرمان بلند آوازه گفت و گویی انجام داده ایم که می خوانید؛

در خصوص ورزش MMA توضیح دهید آیا زد و خورد در این ورزش واقعی است ؟

MMA مجموع هنر های رزمی است که تجلی پیدا می کند و هر ورزشکار هر فنیرا که بلد هست را می تواند   طی کند. پروسه  ز 3 تا 5 دقیقه اجرا کند بین این تایم ها یک دقیقه استراحت دارد.ورزشکار می تواند حریف را با مشت سنگین زمین گیر و حتی   بیهوش کند این اتفاقات نشان می دهد که این ورزش همانند کشتی کج فیلم های سینمایی نیست و ممکن است برای ورزشکار اتفاق ناگوار رخ دهد.

با این وجود خانواده شما در مواقعی که مبارزه دارید خیلی دل نگران تان می شود؟ 

اوایل برای اینکه خانواده ام نگران نشود می گفتم قوانین خیلی سفت و سخت است و آنها خیالشان کمی راحت می شد. این ورزش هم همانند دیگر ورزش ها خطرات خودش را دارد نهایت خطری که ورزشکار را تهدید می کند ضربه مشت است که گاهی حدود یک دقیقه بیهوشی دارد بعد از این اتفاق ورزشکار دنبال زندگی اش می رود.

قبل از شما ورزشکار حرفه ای در این رشته داشته ایم که ملیت ایرانی داشته باشد؟

بله، کمال شعله روز که در کشور آمریکا مبارزه می کرد. آقای رضا مددی که در کشور سوئد  زندگی می کند و ملیت ایرانی دارد.

خیلی ها می گویند که MMA  زیر مجموعه کشتی کج است آیا این حرف صحیح است؟

به نوعی می توان گفت که کشتی کج شو و فیک این رشته است در همه چیز واقعی است از کری خوانی تا بازی که بعد از بازی با رقبا رفیق می شویم اما در کشتی کج این چنین نیست زیرا سناریواش از قبل نوشته شده و کارگردان می گوید از چه فنی باید زده شود.

 بعد از جریاناتی که در  کشتی پیش آمد وارد MMA شدی چه شد که این ورزش رو انتخاب کردید؟

بعد از کشتی من دوتا پیشنهاد از شرکت های برگزار کننده مسابقات MMA گرفتم که در نهایت با شرکت آمریکایی پارادانک به توافق رسیدم و در کمپی در تایلند به مدت 3 سال آموزش دیدم از مرحله پایین شروع کردم، خدا را شکر الان در مراحل بالا مسابقه می دهم. و درنک جهانی همتراز 25   هستم.

جریان کری خواندن قبل از مسابقات چیست؟

معمولا سه ماه قبل از بازی ها حریف ها مشخص می شود بعد آن همه رقبا برای یکدیگر کی خوانی  کنند تا روحیه حریفشان را خراب کنند بعضی وقتها انقدر کری خوانی ها زیاد می شود که موقع وزن کشی درگیری به وجود می اید البته باید بگویم که خارجی ها خیلی بد دهن هستند.

در مورد حریفتان  دنیل امیلیان چنکو بگویید این مبارزه را چطور می بینید؟

این دومین دوره ای است که در مسابقات ACB شرکت می کنم و قطعا بازی مشکلی را پیش رو دارم از آنجا که دنیل در UFC چندین سال است قهرمانی را به دوش می کشد کار برایم در روسیه کمی دشوار است اما برای گرفتن رنکینگ بالا باید این بازی را با پیروزی پشت سر بگذارم.

فکر می کنید بتوانید حریف را در راند اول نام اوت کنید؟

من اصلا تو این فکر نیستم که بخواهم حریف رو در راند اول ناک اوت کنم بلکه بلکه برنامه ریزی کرده ام تا بتوانم پیروز از رینگ خارج شوم.