نتایج شمشیربازی اتفاقی نیست، بلکه این موفقیت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به دست آمده است.

به گزارش مرور نیوز، فضل‌الله باقرزاده در خصوص قهرمانی تیم سابر کشورمان در جام جهانی سنگال اظهار داشت: در دیدار با آمریکا نتیجه 44 - 44 مساوی بود، بازی آخر نیز بین هامر و مجتبی عابدینی بود که  شمشیرباز کشورمان موفق شد این دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشته و در نهایت تیم ایران با تلاش همه بچه‌ها آمریکا را شکست دهد. آمریکا تیم اول رنکینگ جهانی است و کره‌جنوبی هم با تیم اصلی خود آمده بود و بچه‌ها این تیم را نیز شکست دادند.

وی در ادامه افزود: این موفقیت در راستای رشد و توسعه اخیر شمشیربازی بوده است. بچه‌ها در رنکینگ جهانی صعود می‌کنند و نتیجه خوبی رقم خورد. برای اولین بار قهرمان جام جهانی شدیم و این عنوان برای شمشیربازی ایران در جهان ارزش زیادی دارد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: اخیرا در اجلاس آسیایی شمشیربازی در توکیو رئیس کنفدراسیون آسیا رسما اعلام کرد که علاوه بر چین، کره‌جنوبی و ژاپن، ایران هم به قدرت‌های شمشیربازی آسیا اضافه شده که این به خاطر کسب عنوان چهارمی تیمی در جهان و درخشش عابدینی در المپیک است و این روند رو به رشد ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این مسابقات اولین مرحله مسابقات جام جهانی است و تاثیر زیادی در رنکینگ جهانی دارد. بچه‌ها شاهکار کردند و کار بزرگی انجام شد. نتایج شمشیربازی اتفاقی نیست بلکه این موفقیت‌ها بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به دست آمده است.

باقرزاده تصریح کرد: در المپییک 2020 در بخش اسلحه سابر مسابقات تیمی هم برگزار می‌شود و ما تیم کاملا یکدستی داریم و بچه‌ها هم‌قواره هم هستند برای مثال رهبری و باهر ارسباران چیزی از پاکدامن و یا عابدینی کم ندارند. اینها شمشیربازان جوانی هستند و آینده خوبی در تیم ملی دارند.

وی در پایان افزود: در این مسابقات همه برترین‌های جهان بودند و مجارستان در این مسابقات چهارم شد، ایتالیا دوم و بریتانیا نهم شد این‌ها تیم‌های کوچکی نیستند و قهرمانی ایران در این رقابت‌ها بسیار با ارزش بود.