به دنبال درج برخی اخبار در خصوص سهم هر بخش از فوتسال در موفقیت کسب شده در تیم ملی، فدراسیون فوتبال توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مرورنیوز، توضیحات فدراسیون فوتبال به این شرح است:

افتخار آفرینی تیم ملی فوتسال در مسابقات جام جهانی 2016 – کلمبیا حس غرور همه ایرانیان را برانگیخت و حالا که این تیم به بالاترین قله های افتخار جهانی رسیده است، گویا باید همانند گذشته به جای توجه بیشتر به این تیم و ارائه راهکار برای آینده آن بمنظور تکرار و تداوم این قهرمانی ها مانند قهرمانی در آسیا 2015- تاشکند و کسب مدال برنز جام جهانی کلمبیا – 2016 گویا باید بنشینیم تا میزان سهم هر گروه را از قهرمانی مشخص کنیم؟!.

حالا زمان افتخار به تیم ملی فوتسال و عنوان کسب شده توسط بزرگ مردان ایران است که این افتخار را برای ملت ایران کسب کرده اند. ارائه راهکار برای تداوم این افتخار می تواند جایی در برهه فعلی داشته باشد اما سهم بندی گروه های مختلف نه تنها جایگاهی در ذهنیت فدراسیون فوتبال ندارد که ما قدردان زحمات همه باشگاه ها، سازمان لیگ فوتسال و اهالی این رشته هستیم که با حمایتهای خود در ساختن و آماده سازی بازیکنان و برگزاری مسابقات منظم و ... توانستند این افتخار را برای ایران بدست بیاورند و قطعا شریک افتخار کسب شده هستند.

اما ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی فوتسال ایران کاری کردند کارستان و همه متفق القول بر این باوریم که علیرغم وجود مشکلاتی که همیشه و در همه جا برسر راه ملی پوشان در رشته های مختلف زیر مجموعه فدراسیون فوتبال وجود دارد، این افتخار به همه جامعه فوتسال کشور تعلق دارد و لاغیر.

تیم ملی فوتسال ایران پس از کسب عنوان قهرمانی در آسیا در مسابقات ازبکستان کار خود را آغاز کرد و علیرغم وجود مشکلات و با هماهنگی های از پیش تعیین شده برای حضوری پر قدرت در مسابقات جام جهانی به این مسابقات اعزام شد و فدراسیون فوتبال تمام تلاش خود را برای آماده سازی این تیم به کار گرفت و در آینده حمایتها از این تیم بیشتر خواهد شد.

اما موضوع لباس تیم ملی در کلمبیا؛ گویا باید بارها و بارها توضیح این موضوع داده شود برخی نیز بدون توجه به آن تنها نظاره کنند و باز تکرار کنند. پیش از اعزام تیم ملی به مسابقات جام های جهانی و همانگونه که همگان در ورزش و رسانه بدان واقفند، فدراسیون های عضو می بایست نمونه تجهیزات مورد استفاده خود را اعم از لباس را برای تایید به فدراسیون جهانی فوتبال – فیفا ارائه کنند و پس از دریافت ایرادات موجود و با هماهنگی با اسپانسر البسه اقدام به رفع این مشکلات کنند. اما متاسفانه این مشکلات علیرغم اعلام فدراسیون فوتبال به شرکت مورد نظر برطرف نشد و فدراسیون فوتبال برخلاف میل باطنی و با توجه به قرارداد منعقده و الزام فیفا بر استفاده از برندی که پیش از مسابقات ارائه شده است، مجبور به اعزام تیم ملی فوتسال به مسابقات جام جهانی با همان برند شد.

در پایان فدراسیون فوتبال مجددا اعلام می دارد که موفقیت کسب شده متعلق به همه ارکان فوتسال کشور بوده و این فدراسیون هیچگاه به دنبال درج نام خود در موفقیت ها نبوده و نخواهد بود چراکه لازمه موفقیت یک تیم نه تنها فدراسیون فوتبال، بلکه همه کشور است و همانگونه که در شکست ها تنها انگشت اتهام برخی تنها به فدراسیون فوتبال و زیر مجموعه آن است، انتظار داریم از مرزکشی های معمول در فوتبال در زمان موفقیت دوری جسته و همه تنها به فکر افتخار آفرینی برای فوتبال کشور باشیم و نه تفرقه افکنی میان ارکان آن که سهم هر یک در بردها و باخت ها چه میزان بوده است؟