سرمربی پرتغال از ریکاردو کوارشما تمجید کرد که توانست با ورود خود به زمین زمینه ساز برد پرگل تیمش شود.

به گزارش مرور نیوز، تیم ملی پرتغال قهرمان یورو 2016 در ادامه دیدارهای خود در انتخابی جام جهانی روسیه به دیدار لتونی رفت و با نتیجه 4 بر یک به برتری رسید. بازی دو تیم تا اواسط نیمه دوم با تساوی یک بر یک در جریان بود که ریکاردو کوارشما به زمین مسابقه آمد و توانست تاثیر بالای خود را نشان بدهد. پرتغال بعد از ورود این بازیکن 3 گل به ثمر رساند. او دو پاس گل برای ویلیام کاروالیو و کریستیانو رونالدو فراهم کرد.

فرناندو سانتوس بعد از پیروزی پرگل تیمش در این بازی گفت‌: سختی زیادی کشیدیم ولی در نهایت به 3 امتیاز مسابقه دست یافتیم. در همان نیمه نخست کار را برای خودمان سخت کردیم. صلابت لازم در خط حمله نداشتیم. از نظر مالکیت توپ، شرایط خوبی داشتیم ولی جریان بازی ما به نحوی نبود که بتوانیم دروازه حریف را باز کنیم. در بین دو نیمه با بازیکنانم صحبت کردم. فکر می‌کنم نسبت به نیمه نخست برتری مشهودی در بازی ما بود. شانس های خوبی در نیمه دوم برای زدن گل داشتیم و سریع تر از حریف بازی کردیم. متاسفانه گل بدی دریافت کردیم که شرایط را برایمان سخت کرد. بعد از گل خورده، بهترین واکنش ممکن را داشتیم و 3 بار دروازه حریف را باز کردم تا به برد مهمی دست یابیم. کوارشما بی‌نظیر ظاهر شد. وقتی او را به میدان فرستادم، به او گفتم باید از دفاع حریف عبور کند.

سانتوس در ادامه گفت: از قبل فکر می کردیم این دیدار آسان است. به همین خاطر دچار مشکل شدیم. هیچ دیداری در انتخابی جام جهانی آسان نیست. ورود کوارشما به زمین مسابقه شرایط را به نفع ما تغییر داد. البته نباید از گل زیبای کاروالیو هم به سادگی بگذریم. در کل در 20 دقیقه پایانی عملکرد بسیار خوبی داشتیم. اگر در کل جریان بازی همینطور بازی می‌کردیم، گل های بیشتری وارد دروازه حریف می‌شد.

سرمربی پرتغال در پایان اظهار کرد: هدف من در این بازی تنها کسب 3 امتیاز بود. شکست بدی در روز نخست برابر سوئیس داشتیم. لازم بود حتما در این دیدار پیروز شویم. خوشبختانه به هدفمان هم رسیدیم. از قبل می دانستیم حریف با دفاع کردن به دنبال کسب یک امتیاز است ولی در نهایت ما برنده مسابقه شدیم. آنها بعد از اینکه گل تساوی را به ما زدند، در لاک دفاعی فرو رفتند و همین موضوع کار ما را سخت کرد.