مدیراجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس از افزایش شانس حضور سرمربی پیشین تیم جوانان این کشور به عنوان جانشین قطع سن آلاردایس خبر داد، هر چند انتصاب او به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر را قطعی ندانست.

به گزارش مرور نیوز، مارتین گلن، مدیراجرایی اتحادیه فوتبال انگلیس (FA) اعلام کرد نتایجی که گرت ساوث‌گیت در چهار بازی‌اش به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور کسب کرده، شانس او را برای روی ادامه کارش به عنوان سرمربی قطعی سه‌شیر افزایش داده است اما این به معنای قطعی بود انتصاب وی نیست.

سه شیر در چهار بازی که از ماه جولای تحت هدایت ساوت‌گیت 46 ساله انجام داده دو تساوی و دو پیروزی کسب کرده است که آخرین آنها تساوی 2 بر 2 سه‌شنبه در ورزشگاه ومبلی برابر تیم ملی اسپانیا بود که سبب شد برخی از رسانه‌ها از او به گزینه‌ای شایسته برای جانشینی سم آلادرایس نام ببرند.

گلن در این خصوص گفت: مسلماً احتمال انتخاب ساوت‌گیت به عنوان سرمربی تیم ملی افزایش قوت گرفته است اما ما باید همه جوانب امر را بررسی کنیم و برای اتخاذ بهترین تصمیم درباره آینده تیم ملی زمان لازم است. قضاوت درباره عملکرد ساوت‌گیت نمی‌تواند بر اساس نتایج تنها یکی دو باز صورت بگیرد بلکه ما باید شرایط تیم را در یکی دو سال اخیر نیز مد نظر داشته باشیم.

گلن افزود: ساوت‌گیت گزینه‌ای دارای اعتماد به نفس بالا و متفاوت از سرمربی است که دو سال پیش بود. پس الان هم نباید تنها بر اساس نتیجه چند بازی درباره او قضاوت کنیم و باید نگاه کلی‌تری داشته باشیم. تا بازی بعدی تیم ملی انگلیس در ماه مارس فاصله زمانی زیادی وجود دارد و ما به اندازه کافی زمان داریم تا شرایط را بررسی کنیم. در این مدت ما از گرث می‌خواهیم که گزارشی از جزئیات عملکردش در چهار بازی اخیر را ارائه کند و به او برای این کار زمان خواهیم داد چون این هم بخشی از پروسه انتخاب سرمربی بعدی تیم است.