ترجمه کتاب‌های «نوشتن مانند بزرگان» از ویلیام کین، «اسرار کتاب سیاه» از دارمین حاجی بگویچ و «دست آخر» از ساموئل بکت منتشر شده‌ است.

به گزارش مرور نیوز، جلد اول کتاب «نوشتن مانند بزرگان» از ویلیام کین با ترجمه مریم کهنسال‌ نودهی و کاوه فولادی‌نسب در 215 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و قیمت 19هزار تومان در نشر چشمه عرضه شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: در «نوشتن مانند بزرگان» ویلیام کین - نه با رفتن به هزارتوی بحث‌های نظری، بلکه با شیوه‌ای جذاب و مبتنی بر نمونه‌های موردی - سراغ روش «همانندسازی» رفته و با بررسی و تحلیل شیوه روایت، سبک و فنون بلاغی بیست و یک نویسنده بزرگ تاریخ ادبیات جدید، به خواننده کمک می‌کند تا شناخت خودش را از ساختار داستانی عمیق‌تر کند، پایه‌ فنی‌اش را ارتقا دهد و امکانات نهفته در زبان را کشف و درک کند. «همانندسازی» یکی از قدیمی‌ترین و موثرترین شیوه‌های یادگیری نوشتن است و چنان که کین در مقدمه این کتاب توضیح می‌دهد، بعد سال‌ها دوری از مراکز و قرار گرفتن در حاشیه، دوباره در دانشکده‌ها و مدرسه‌های داستان‌نویسی آمریکایی احیا شده است.

انتشار «نوشتن مانند بزرگان»، «اسرار کتاب سیاه» و «دست آخر»


همچنین کتاب «اسرار کتاب سیاه» (با نوشته‌ها، گفته‌ها، عکس‌ها و طرح‌هایی از اُرهان پاموک) به اهتمام دارمین حاجی بگویچ با ترجمه عین‌له غریب در 182 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 15 هزار تومان در نشر یادشده راهی بازار شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: کتابِ «اسرار کتاب سیاه» یک اثر جذاب است درباره نوشته شدن یکی از مهم‌ترین رمان‌های اُرهان پاموک. رمان «کتاب سیاه» که عملا باعث شهرت و اعتبار بیش از پیش پاموک شد مملو از تکنیک‌ها، تجربه‌ها، تاریخ، سیاست و استفاده نویسنده‌اش است از آدم‌های واقعی اطرافش. و در این کتاب پاموک نشان می‌دهد که چطور این رمان بزرگ را نوشته است. او همه دفترچه‌هایی را که حین نوشتن رمان در آن‌ها اتود می‌زده حفظ کرده. عکس آدم‌هایی را که در کتاب نقشی دارند آورده و نشان داده که چگونه این رمان را نوشته است. کتاب را دارمین حاجی بگویچ زیر نظر پاموک تدوین کرده است. او برای این امر گاهی به زندگی خصوصی نویسنده در زمان نوشته شدن کتاب هم سرک کشیده است. حتا برخوردهای گاه تند منتقدان ادبیات ترکیه با او را آورده و همین‌طور نظرات حامیان او را. پاموک در این‌ کتاب تصویر کرده که چگونه این رمان جاه‌طلبانه را با توجه به تمام داشته‌های ذهنی و عینی‌اش نوشته و چگونه‌ پرورانده‌شان. چگونه برای شخصیت‌ها نام گذاشته و چگونه سعی کرده ماجرا را به هم متصل کند. «اسرار کتاب سیاه» اثری است بسیار خواندنی درباره نوشته‌شدن یک شاهکار. این‌که یک داستان‌نویس چطور ارواح را تسخیر می‌کند.

انتشار «نوشتن مانند بزرگان»، «اسرار کتاب سیاه» و «دست آخر»

دیگر کتاب منتشر شده در نشر چشمه، کتاب «دست‌ آخر» نوشته ساموئل بکت با ترجمه مهدی‌ نوید است که در 259 صفحه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 23 هزار تومان به چاپ رسیده است.
در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: یه دیوونه رو می‌شناسم که فکر می‌کرد دنیا به آخر رسیده. نقاش بود و حکاک. خیلی دوستش داشتم. می‌رفتم و می‌دیدمش، توی دیوونه‌خونه. با دست‌هام می‌گرفتمش و می‌کشوندمش کنار پنجره. ببین! ذرت‌های درحال قد کشیدن! حالا اون‌جا‍! ببین! بادبون‌های قایق‌های ماهی‌گیری! همه اون زیبایی! دستش رو پس می‌کشد و به کنج خودش برمی‌گشت. هراسون بود. هرچی دیده بود خاکستر بود.

انتشار «نوشتن مانند بزرگان»، «اسرار کتاب سیاه» و «دست آخر»