تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای بین سازمان ملی استاندارد، امور زنان نهاد ریاست جمهوری و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه اشتغال زنان روستایی و عشایری صبح امروز به امضا رسید.

به گزارش مرور نیوز، صبح امروز نخستین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار که هم‌زمان با 15 اکتبر روز جهانی زنان روستایی با حضور نماینده فائو در ایران، وزیر جهاد کشاورزی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و مسئولان مرتبط حوزه عشایر و روستایی در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این مراسم از زنان فعال در حوزه روستایی و عشایری تقدیر شد و همچنین از کتاب «23 سال تجربه توانمندی‌ زنان روستایی و  عشایری» رونمایی شد.

در بخش دیگری از این برنامه تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای در زمینه ترویج محصولات سالم و استاندارد با مشارکت زنان روستایی و عشایری بین وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به امضای محمود حجتی، معصومه ابتکار و نیره پیروزبخت رسید.

در بخش دیگری از این همایش اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کشاورزی به دو بخش خانوادگی و صنعتی تقسیم می‌شود، زنان در بیش از 70 درصد کشاورزی خانوادگی دنیا نقش کلیدی دارند که در صورت آسیب دیدن کشاورزی خانوادگی، کشاورزی صنعتی نیز آسیب خواهد دید.

وی حضور زنان در اشتغال روستایی را عاملی برای افزایش درآمد خانوار، تأمین امنیت غذایی و کاهش فقر برشمرد که باید آنها را در دستورکار قرار داده و به آن اهمیت ویژه داد.