مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی با بیان این نکته که فقر یکی از عوامل تخریب محیط زیست است، گفت: فقر یکی از عواملی است که تعرض به محیط زیست و نیز بی‌اهمیتی جامعه نسبت به محیط زیست را به دنبال دارد.

به گزارش مرور نیوز سعید محمودی، با تاکید بر اهمیت اشتغال‌زایی در کاهش فقر و تاثیر این مسئله در توجه جامعه به مسائل زیست محیطی و شادابی محیط زیست عنوان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال به عنوان شعار امسال نقش مهمی در کاهش فقر دارد و قطعا اداره کل حفاظت از محیط زیست از اشتغالزایی حمایت می‌کند.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: قطعا یکی از راه‌های ایجاد اشتغال از طریق صنایع است و این موضوع به دلیل ماهیت صنعتی استان مرکزی اهمیت ویژه‌ای دارد. اداره کل حفاظت از محیط زیست نیز از فعالیت صنایع و ایجاد اشتغال از این طریق حمایت می‌کند.

محمودی با بیان این نکته که با توجه به ارتباط و تاثیر اشتغال و حفاظت از محیط زیست، برای فعالیت صنایع استان فرش قرمز هم پهن می‌کنیم، عنوان کرد: این فرش قرمز به معنای صدور مجوز انجام هر نوع فعالیت توسط صنایع نیست و قطعا با صنایع متخلف که جان و سلامتی مردم را به خطر بیندازند، برخورد خواهیم کرد.

وی ادامه داد: صنایع در کنار اشتغالزایی باید حافظ سلامتی مردم نیز باشند و نمی‌توان به بهانه اشتغالزایی مردم را با خطر از دست دادن سلامتی مواجه کنیم.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار سال از اشتغالزایی حمایت می‌کنیم، اما صنایع باید شرایط زیست محیطی را رعایت کنند.