یک منتقد سینما در یادداشتی که درباره «عرق سرد» نوشته است این فیلم را اثری در سطح دانسته که نمی تواند به درستی قصه اش را روایت کند.

به گزارش مرور نیوز، جعفر گودرزی نایب رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در روزهای جشنواره فجر طی یادداشتی به فیلم عرق سرد سهیل بیرقی پرداخته است. 

در این یادداشت آمده است:

عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی تلاش کرده فیلمی حامی زنان باشد اما آشکارا رویکرد ضدزن دارد و راه به جایی نمی برد.

فیلمنامه کم رمق و ناتوان آن به زور قصه اش را تعریف می کند و قصه یک خطی که فراتر از آن پیش نمی رود.

افروز با بازی باران کوثری به عنوان کاراکتر اصلی و کاپیتان تیم فوتسال واقعا هیچکس را ندارد؟ خانواده اش چه کسانی هستند و کجایند؟ در این شرایط چرا کنار او نیستند؟

در طول فیلم مرتب گفته می شود که او بهترین بازیکن و برگ برنده تیم است اما به جز نشان دادن زدن یکی، دو گل در بازی، شمایل قهرمانی و بازیکنی طراز اول را در او نمی بینیم اما به راستی فیزیک او با این گفته ها همخوانی دارد؟ و بعد هم ما بیشتر از اینکه در جریان اتفاقات ورزشی او باشیم درگیر حواشی زندگی اش می شویم بدون فراز و فرود دراماتیکی.

بقیه کاراکترها هم وضعیت کاراکتر اصلی را دارند یعنی بدون پرداخت و شناسنامه و بی هویت و کاریکاتوری. از هم خانه ای افروز گرفته تا وکیل و مسئول تیم فوتسال بانوان همه در حد تیپ باقی مانده اند.

نکته مهم دیگر اینکه مگر می شود همسر کسی در دفتر اسناد رسمی درباره موضوعی رضایت بدهد و ثبت شود اما با گم یا پاره شدن آن برگه کل قضیه نابود شود؟؟؟

«عرق سرد» فیلمی در سطح است و نتوانسته جریانی ایجاد کند و پایان بندی ضعیف فیلم هم ضربه بدی به فیلم زده است که حتی در نوع خود شوخی است.»