تعدادی از شهروندان ایرانی و یمنی که فرصت مهاجرت به آمریکا را به دست آورده‌ بودند، به دلیل دستور مهاجرتی ترامپ از وزارت امور خارجه آمریکا در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن شکایت کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مدتی بعد از آغاز به کار رسمی خود در کاخ سفید دستور ممنوعیت موقت ورود اتباع شش کشور مسلمان شامل ایران، سوریه، یمن، لیبی، سودان و سومالی را صادر کرد. برخی دادگاه‌های آمریکایی در راستای مخالفت با این اقدام ترامپ به طور مستقل و جداگانه این ممنوعیت را به حالت تعلیق درآوردند.

درحالی که دیوان عالی آمریکا در ماه ژوئن این دستور را مورد تایید قرار داد و تعداد ا فرادی را که تحت تاثیر این ممنوعیت قرار می‌گیریند را محدود کرد. با این حال هزاران شهروند این شش کشور که توانسته‌اند به طور تصادفی در قرعه‌کشی دولت آمریکا فرصت مهاجرت به این کشور را به دست آورند پس از فرمان مهاجرتی ترامپ در حالت بلاتکلیفی قرار دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا به تازگی در یک ایمیل به برندگان در این قرعه ‌کشی که در انتظار دریافت ویزا هستند هشدار داد که امکان دارد درخواست‌های آن‌ها به دلیل فرمان مهاجرتی ترامپ که دوره 90 روزه دارد با مخالفت روبرو شود و آن‌ها نتوانند ویزا دریافت کنند.

به گزارش رویترز، بیش از 90 شهروند ایرانی و یمنی که در قرعه کشی مهاجرت به آمریکا برنده شده‌اند، با طرح شکایتی در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن از وزارت امور خارجه آمریکا شکایت ونسبت به عدم صدور ویزا از سوی دولت این کشور پس از اجرایی شدن فرمان مهاجرتی ترامپ اعتراض کرده‌اند.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکنون پاسخی به این طرح شکایت نداده است. شاکیان در دادخواست خود از دولت خواسته‌اند تا به درخواست‌های دریافت ویزای آن‌ها تا پیش از 30 سپتامبر زمانی که اعتبار کارت سبز آن‌ها برای ورود به آمریکا منقضی می شود، رسیدگی کند.