رییس پلیس پایتخت با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش گفت: پژوهش و تحقیقات مبنای کار ما و مأموریت‌های ماست چراکه دیگر با شیوه‌های منسوخ نمی‌شود به توفیقات خاصی دست پیدا کرد.

به گزارش مرور نیوز،  سردار حسین رحیمی ، رییس پلیس پایتخت با بیان سیر تحولی ناجا و اینکه نیروی انتظامی از بدو تأسیس و به خصوص از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون فراز و فرودهای بسیار را طی کرده و امروز در مقایسه با دوره‌های قبلی، از بلوغ و رشد قابل توجهی برخوردار است هر چند که تا ایده آل مورد نظر فاصله فراوان داریم، اظهار کرد: امروز با تدابیر صورت گرفته، نیروی انتظامی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد هر چند که معتقدیم بیشتر از اینها باید تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی با نگاه علمی و کارشناسی شده به حل مسائل اجتماعی و مأموریت‌های خود می‌پردازد، عنوان داشت: امروز دکترین نیروی انتظامی جامعه محوری و مردم مداری است و نگاه و توجه ویژه ای به حل مسائل با نگاه جامعه شناختی و مردم مداری دارد.

رییس پلیس پایتخت عنوان داشت: امنیت مقوله‌ای فرابخشی است که همه سازمان‌ها و مردم در ایجاد، حفظ و ارتقا آن تأثیر مستقیم و به سزایی دارند و هر کدام باید سهم خود را به درستی ایفا نمایند.

سردار رحیمی با اشاره به رویکرد اجتماعی پلیس در حل مسائل و معضلات اجتماعی، اعلام داشت: نگاه پلیس به حل و فصل مشکلات و چالش‌های پیش رو نگاهی مساله محور می‌باشد و صرفاً به دنبال پاک کردن صورت مساله و سرپوش گذاشتن بر آنها نیستیم بلکه به دنبال حل ریشه‌ای این موضوعات با مشارکت و سهم خواهی از دیگر سازمان‌ها هستیم.

این مقام انتظامی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۱۰ و این که تأسیس این سامانه انقلاب بزرگی در ارتباط مردم با پلیس ایجاد کرد و در واقع پلی ارتباطی مردم با پلیس بوده، بیان داشت: ما مردم را با راه اندازی سامانه ۱۹۷ با خود همراه و همگام ساخته ایم بگونه ای که از آنها خواسته ایم که با انتقاد، پیشنهاد، شکایت، تقدیر خود از عملکرد پلیس ما را یاری نمایند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به راه اندازی مراکز مشاوره و توفیقات این مراکز در جلوگیری از ارجاع پرونده‌ها به مراجع قضائی و ایجاد سازش در بین طرفین دعوا، بیان داشت: با راه اندازی این مراکز در کلانتری‌ها مانع از اطاله دادرسی شده ایم و تلاش کرده ایم که بسیاری از پرونده‌ها را در محل کلانتری به فرجامی لازم برسانیم که این از نشانه‌های رویکرد علمی پلیس به جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش گفت: پژوهش و تحقیقات مبنای کار ما و مأموریت‌های ماست چراکه دیگر با شیوه‌های منسوخ نمی‌شود به توفیقات خاصی دست پیدا کرد.