مشاور دبیرکل و دبیر اتاق‌‎های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: طرح آموزشی آشنایی با روش‎های پیشگیری از مصرف مواد مخدر در مدارس متوسطه دوم اجرا می‎شود.

به گزارش مرور نیوز، حمید صرامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه هم‌اکنون این طرح در 12 استان کشور اجرا می‎شود، اظهار داشت: خراسان جنوبی هفتمین استانی است که 8 ساعت آموزش را برای مربیان و اولیا خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری به عنوان مسؤول نظارت، با هماهنگی وزرات آموزش و پرورش اجرای طرح توانمندسازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، والدین دانش‌آموزان، مدیران، معلمان و مشاوران مدارس را در 12 استان کشور در دستور کار قرار داد.

مشاور دبیرکل و دبیر اتاق‌‎های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و توضیح داد: کاهش تمایل مصرف مواد مخدر در نوجوانان، افزایش دانش و آگاهی نوجوانان در حوزه پیشگیری، توانمندسازی‎های روانی و اجتماعی دانش‎آموزان در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد از اهداف اجرای این طرح است.

صرامی با اشاره به اینکه تاکنون این طرح در هشت استان کشور به پایان رسیده است، اضافه کرد: در طرح توانمندسازی دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه یک میلیون نفر از دانش‌آموزان دبیرستانی، والدین و معلمان آنان زیر پوشش برنامه پیشگیری در برابر آسیب‎های اجتماعی قرار می‌گیرند.

وی از اجرای این طرح در استان‎‏های قم، قزوین، مرکزی، لرستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی، هرمزگان، خوزستان، گلستان و تهران خبر داد و تصریح کرد: طرح مذکور در سایر استان‎های کشور در مقاطع مختلف تحصیلی اجرا می‎شود.

مشاور دبیرکل و دبیر اتاق‌‎های فکر ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه تاکنون 865 کارشناس برای اجرای این طرح، آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند، اذعان داشت: کارگاه یک روزه آموزشی آشنایی با روش‌های توانمندسازی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر و روان گردان‌ها در مدارس متوسطه دوم خراسان جنوبی با حضور 200 نفر از مربیان، مدیران و مشاوران در حوزه مقطع دوم متوسطه استان برگزار شد.